Ziņas vieglajā valodā 3. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 2 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 3. martā. 

Šovakar noslēdzās Ukrainas un Krievijas sarunu otrā kārta

Šovakar noslēdzās Ukrainas un Krievijas sarunu otrā kārta.

Ukrainas delegācijas loceklis Ukrainas prezidenta kancelejas vadītāja padomnieks Mihailo Podoļaks paziņoja, ka nav gūti rezultāti, uz kuriem cerēts.

Tomēr ir izdevies vienoties kopīgi nodrošināt humānos koridorus ar īslaicīgu apšaudes pārtraukšanu.

Pa šiem koridoriem evakuēs iedzīvotājus no vissmagāko kauju vietām.

Pa šiem koridoriem piegādās arī medikamentus un pārtiku.

Vēl gaidāma sarunu trešā kārta.

 

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis aicināja Rietumus palielināt militāro palīdzību

 

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis
Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis šodien aicināja Rietumus palielināt militāro palīdzību.

Viņš aicināja izveidot "lidojumu aizlieguma zonu" virs Ukrainas.

Zelenskis brīdināja, ka Ukrainas krišanas gadījumā nākamajām Putins uzbrukšot Baltijas valstīm.

Zelenskis arī aicināja uz tiešām sarunām Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Zelenskis uzsvēra,  ka tas ir vienīgais veids, kā izbeigt karu.

 

Putins apgalvoja, ka karadarbība Ukrainā “ritot pēc plāna”

 

Krievijas prezidents Vladimirs Putins
Krievijas prezidents Vladimirs Putins

Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu  pasaulē nu jau dēvē par diktatoru.

 Drošības padomes sēdē Putins paziņoja, ka karadarbība Ukrainā ritot pēc plāna.

Viņa izteikumi gan neatbilst realitātei.

Nedēļu pēc karadarbības sākuma Krievijas okupācijas spēki joprojām nespēj iekarot lielākās Ukrainas pilsētas.

Putins padomei paziņoja, ka Krievijas spēki Ukrainā karojot ar neonacistiem.

Tiem palīdzot ārvalstu algotņi, tostarp no Tuvajiem Austrumiem.

Putins kārtējo reizi apgalvoja, ka krievi un ukraiņi esot viena tauta.

 

Krievijas armija astoto dienu turpina uzbrukumu Ukrainai

Krievijas armija astoto dienu turpina uzbrukumu Ukrainai.

Tostarp ar raķetēm apšaudīja dzīvojamos namus Čerņihivas centrā.

Ukraina ziņo, ka glābēji no gruvešiem izcēluši 33 bojāgājušos, vēl 18 cilvēki ievainoti.

 

Pie Odesas nogrimis Igaunijas uzņēmumam piederošs kravas kuģis

Ukrainas varasiestādes ziņo, ka Krievijas karakuģi ceturtdien ar raķetēm apšaudīja Igaunijas uzņēmumam piederošo kravas kuģi "Helt".

Kuģis pēc raķetes trāpījuma nogrima.

Visus sešus apkalpes locekļus izdevās izglābt.

Igaunijas Ārlietu ministrija vēsta, ka visi seši apkalpes locekļi ir drošībā.

Neviens no viņiem nav Igaunijas pilsonis.

Iepriekš izskanēja ziņas, ka kuģis pie Odesas uzskrēja uz mīnas.

Tomēr Ukrainas varasiestādes vēsta, ka tas cieta Krievijas raķešu uzbrukumā.

Latvijas Jūras administrācija informē, ka neviens Latvijas kuģis neatrodas Melnajā jūrā.

 

Moldova un Gruzija šodien oficiāli pieteicās uzņemšanai Eiropas Savienībā

Moldova un Gruzija šodien oficiāli pieteicās uzņemšanai Eiropas Savienībā.

Šonedēļ pieteikumu iesniedza arī Ukraina.

Ja Eiropas Savienība nolems šīs valstis uzņemt, tas nenotiks ātri.

Valstīs pirms tam būs jāīsteno plašas reformas.

 

Par publisku noziegumu pret cilvēci vai kara slavināšanu anulēs termiņuzturēšanās atļaujas ārzemniekiem

Latvijas koalīcijas partijas par publisku noziegumu pret cilvēci vai kara slavināšanu rosina anulēt termiņuzturēšanās atļaujas ārzemniekiem.

Par to informēja "Jaunās Vienotības" Saeimas frakcijā.

Priekšlikumus parakstījuši arī pārstāvji no Nacionālās apvienības, "Konservatīvajiem" un "Attīstībai/Par!".

 

Aizvadītajā dienā Latvijā atklāti 8900 jauni Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā dienā Latvijā atklāti 8900 jauni Covid gadījumi.

Saņemtas ziņas par 15 saslimušo nāvi.

Pēdējās diennakts laikā slimnīcās nogādāti 192 kovida pacienti.

No slimnīcām izrakstīti 176 pacienti.

Patlaban slimnīcās ārstējas 1223 kovida pacienti.

Latvijas vidējais saslimstības līmenis ar kovidu pārsniegts 17 pašvaldībās.

Visaugstākais tas joprojām ir Liepājā.

Krievijas un Baltkrievijas sportisti tomēr nevarēs piedalīties Pekinas paraolimpiskajās spēlēs

Krievijas un Baltkrievijas sportisti tomēr nevarēs piedalīties Pekinas paraolimpiskajās spēlēs.

Tā ceturtdien nolēma Starptautiskās Paralimpiskās komitejas valde.

Vēl trešdien Paralimpiskā komiteja vēstīja, ka Krievijas un Baltkrievijas paraolimpieši startēs ar tās karogu un netiks iekļauti medaļu kopvērtējuma tabulā.

Pirmās formulas pasaules čempionāta organizatori paziņoja par līgumsaistību pārtraukšanu ar Krieviju

Pirmās formulas pasaules čempionāta organizatori paziņoja par līgumsaistību pārtraukšanu ar Krieviju.

Atceļ arī visus iespējamos Krievijas "Grand Prix" posmus nākamajās sezonās.

Laika ziņas

Naktī gaidāms pārsvarā mākoņains laiks.

Neliels, īslaicīgs sniegs, slapjš sniegs.

Dažviet veidosies migla.

Ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš 4–9 m/s, nakts sākumā jūras piekrastē brāzmās līdz 13 m/s.

Gaisa temperatūra: 0 …-3°.

Rīt dienā mākoņains, pēcpusdienā vietām skaidrosies.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti