Ziņas vieglajā valodā 3. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 3. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 3.jūlijā
00:00 / 04:54
Lejuplādēt

Ukrainā kara 130. diena

Krievijas aizsardzības ministrs Sergejs Šoigu svētdien Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam sacīja, ka Krievijas karaspēks ieņēmis Lisičanskas pilsētu Ukrainā. Tas nozīmē, ka krievi pilnībā kontrolē Luhanskas apgabalu.

Tikmēr Ukraina šādas ziņas noliedza.

Pēcpusdienā arī Ukrainas Bruņoto spēku ģenerālštābs paziņoja, ka Ukrainas karaspēks atstājis Lisičansku. Krievijai šajā apgabalā ir lielāks militārās tehnikas pārsvars.

Spriedīs, kā atjaunot Ukrainu 

Šveicē pirmdien sāksies starptautiska konference par Ukrainas atjaunošanu pēc kara. Uz pasākumu aicināta 41 valsts un 19 starptautiskas organizācijas.

Nometnes ukraiņu bērniem

Jūlijā notiks dažādas nometnes ukraiņu bērniem Latvijā. Tajās bērni ne tikai varēs sadraudzēties, bet arī uzzināt par Latvijas kultūru un vēsturi. Būs arī nometnes tiem bērniem, kuri ikdienā joprojām dzīvo Ukrainā. Nometnes notiks dažādās vietās.

Gatavojas iespējamai gāzes krīzei

No pirmdienas dabasgāzes sadales sistēmas operators "GASO", rīko mācības. Tajās izspēlēs situāciju, ja Latvijā pietrūkst gāzes. Mācības cilvēki nesajutīs, bet uzņēmumi var saņemt vēstules. Krīzes gadījumā šādās vēstulēs būtu rakstīts par pasākumiem, kas jāveic, lai gāzi taupītu.

Iedzīvotāji enerģētiskās krīzes gadījumā būtu aizsargāti. Savukārt daļai uzņēmumu un rūpnīcu krīzē gāzes piegādes var tikt ierobežotas.

Vairāk cilvēku vēlas kļūt par pilsoņiem

Aizvien vairāk cilvēku šogad vēlas saņemt Latvijas pilsonību jeb naturalizēties. Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde nezina iemeslus, kāpēc tā, jo, aizpildot dokumentus pilsonības iegūšanai, tas netiek prasīts. Visticamāk, Latvijas pilsonība tiek iegūta, lai atvieglotu došanos strādāt uz ārzemēm un Ukrainu.

Pagājušajā gadā bija 562 pieteikumi, bet šogad pirmajos četros mēnešos jau 402 pieteikumi. Latvijas pilsonību var iegūt ne tikai Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji, bet arī citu valstu pilsoņi, kuri šeit dzīvo vairāk nekā piecus gadus un kuriem ir uzturēšanās atļauja.

Populārākās partijas

Tuvojoties Saeimas vēlēšanām, populārākās partijas ir "Jaunā Vienotība", Nacionālā apvienība un "Saskaņa", liecina jaunākais pētījums. Ceturtajā vietā ir partiju apvienība "Attīstībai/Par!". Tālāk seko Zaļo un Zemnieku savienība.

14. Saeimas vēlēšanas notiks oktobra pirmajā sestdienā.

Notiks Dzīvo gājiens

Pirmdien ir Ebreju tautas genocīda upuru piemiņas diena. Rīgā pirmdien notiks tā dēvētais "Dzīvo gājiens". Tāds pasākums notiek arī citās valstīs. Gājienā aicināti piedalīties visi, kas vēlas godināt upurus un uzsvērt ikviena cilvēka vērtību.

Rīgā svētki apkaimēs

Nākamnedēļ Rīgā sāksies vasaras kultūras programma. To ceturtdien ievadīs koncerts Vērmanes dārzā. Vēlāk būs arī koncerti Viesturdārzā, Nordeķu parkā un citviet. Bet nākamsestdien uz pirmajiem apkaimju svētkiem aicinās Vecmīlgrāvis.

23. jūlijā apkaimju svētki tiks svinēti Āgenskalnā, 30. jūlijā Bolderājā, 6. augustā Maskavas forštatē, vēlāk arī Imantā, Pļavniekos un Purvciemā.

Laika ziņas

Pirmdienas rītā austrumos iespējamas vietējas lietusgāzes. Gaisa temperatūra 13.. 18 grādi.

Dienā mākoņains, vietām skaidrosies. Vietām īslaicīgs lietus, pēcpusdienā austrumu rajonos stipras pērkona lietusgāzes. Gaisa temperatūra 22.. 27 grādi.

Lēns vējš 2–5 metri sekundē, negaisa laikā brāzmās 15–17 metri sekundē.

Rīgā naktī 15.. 17 grādi, dienā 23.. 25 grādi.

Nākamnedēļ Latvijā pazemināsies gaisa temperatūra un brīžiem gaidāms lietus. Ceturtdiena, iespējams, būs mākoņaināka un lietaināka, lietus iespējams arī nākamās nedēļas nogalē.

Ūdens temperatūra lielākajās upēs un ezeros 19.. 26 grādi, jūrā 13.. 25 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti