Ziņas vieglajā valodā 29. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 29. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 29. jūlijāDace Simanoviča

    Jauns mediķu atalgojuma modelis

    Veselības ministrija trešdien iepazīstināja ar plānu, kā palielināt mediķiem algas.

    Algu pieaugums būs pakāpenisks. Tas paredzēts septiņiem gadiem.

    Veselības ministrija uzskata, ka plāns ir taisnīgs un mērķtiecīgs. Arī daudzi veselības darbinieki to atbalsta.

    Viena no mediķu arodbiedrībām gan apspriešanā nepiedalījās. Tā uzskatīja, ka darbs pie šī plāna ir bezjēdzīgs.

    Latvija ar 34 karavīru lielu vienību plāno piedalīties NATO misijā Irākā

    Latvija ar 34 karavīriem plāno piedalīties NATO misijā Irākā.

    Ja vajadzēs, karavīru skaitu palielinās līdz 40.

    Tur viens no uzdevumiem būs pārvietošanās ārpus militārajām bāzēm.

    Šī ir apmācību un padomu došanas misija. Tā neparedz kaujas uzdevumus.

    Nodokļos iekasē mazāk, nekā plānots

    Pirmajā pusgadā nodokļus neiekasēja tik daudz, cik bija plānots.

    Nodokļos samaksāja par 427 miljoniem jeb 9% mazāk.

    Būtiski mazāk naudas ir gandrīz visās nodokļu grupās. Piemēram, mazāk maksāja pievienotās vērtības nodokli, sociālās apdrošināšanas iemaksas, arī akcīzes nodokli.

    Izņēmums ir iedzīvotāju ienākuma nodoklis. To samaksāja par 35 miljoniem jeb 4% vairāk.

    Tas tāpēc, ka ļoti labi veicās ar šī nodokļa iekasēšanu gada pirmajos mēnešos. Tad vēl cilvēku ienākuma līmenis palielinājās un koronavīrusa ietekmes nebija.

    Svītro no vēlēšanu sarakstiem

    No Rīgas domes vēlēšanu sarakstiem 10 cilvēkus izsvītroja.

    Tas nozīmē, ka vēlēšanās nepiedalīsies viens kandidāts no Reformu partijas, trīs no partijas „Alternative” un seši no „Jaunās Saskaņas”.

    Iemesli tam ir dažādi. Piemēram, nav izpildīta prasība būt deklarētam Rīgā vismaz 10 mēnešus. Dažiem nav dzēsta sodāmība.

    Latvijā reģistrēti 4 jauni Covid-19 gadījumi

    Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāja 4 jaunus koronavīrusa gadījumus.

    Veica gandrīz 1900 Covid-19 testu.

    Viens saslimušais iebrauca no ārvalstīm, viens inficējās no cita cilvēka Latvijā, bet vēl divi pacienti saistīti ar saslimšanas gadījumiem Gulbenē.

    Kaimiņvalstī Igaunijā atklāja piecus jaunus gadījumus, savukārt Lietuvā – 16.

    Lietuvā no augusta sabiedriskajās vietās maskas būs jāvalkā obligāti

    Lietuvā no sestdienas sabiedriskajā transportā un veikalos atkal sejas maskas būs obligātas.

    Prasību ieviesa no sestdienas, lai uzņēmēji un iedzīvotāji paspētu sagatavoties.

    Valdība ļoti iesaka maskas valkāt jau tagad.

    ASV no Vācijas izvedīs gandrīz 12 000 karavīru

    ASV no Vācijas izvedīs gandrīz 12 tūkstošus karavīru.

    Vairāk nekā pusi pārvietos atpakaļ uz ASV, bet vēl 5400 izvietos citās Eiropas valstīs.

    Karavīrus vedīs uz Beļģiju un Itāliju, arī uz Poliju un Baltijas valstīm, ja būs tāda vienošanās.

    Vācijā šobrīd ir teju 36 tūkstoši amerikāņu karavīru.

    Tas nozīmē, ka turpmāk tur būs par trešdaļu mazāk.

    Rīgas «Dinamo» treneri būs Ņiživijs, Vilkoits un Miezāns

    Hokeja kluba Rīgas „Dinamo” treneri būs Aleksandrs Ņiživijs, Raimonds Vilkoits un Raivis Miezāns.

    Viņi palīdzēs galvenajam trenerim Pēterim Skudram.

    Ceturtdien daudzviet līs

    Šonakt būs mākoņains, naktī Kurzemē un valsts centrālajā daļā līs.

    Dienā lietus būs daudzviet. Vietām līs stipri, gaidāms arī pērkona negaiss. Gaisa temperatūra šonakt +11..+16 grādu, rīt dienā +16..+20 grādu.

    Rīgā mākoņains, brīžiem skaidrosies. Brīžiem līs un iespējams arī pērkona negaiss. Gaisa temperatūra naktī +13…+15°, dienā +16…+18°.

    Laika tips 2. – labvēlīgs.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti