Ziņas vieglajā valodā 27.maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 27.maijā. 

 

Ziņas vieglajā valodā 27.maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Vidējā alga Latvijā – 1100 eiro

Šogad vidējā alga Latvijā ir 1100 eiro.
No šīs summas jānorēķina nost nodokļi.
Uz rokas tad sanāk 812 eiro.
Pagājušajā gadā vidējā alga šajā laikā Latvijā bija par 70 eiro mazāka.
Šādi ir Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Visvairāk algas pieauga Pierīgā.
Vismazāk – Latgalē.

 Skolēniem būs iespēja strādāt

Skolēniem šovasar būs iespēja strādāt.
Iepriekš plānoja skolēnu darbu šovasar neatļaut koronavīrusa izplatības dēļ.
Taču situācija ir stabilizējusies.
Skolēnu darbu vasarā organizē Nodarbinātības valsts aģentūra.
Skolēni darbam varēs pieteikties internetā. Vairāk informācijas var meklēt Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapā.

Latvijā mirusi vēl viens Covid-19 pacients

Latvijā otrdien, 26. maijā, nomira viens pacients ar Covid-19.
Šādi ir Slimību profilakses un kontroles centra dati.
Mirusī bija 80 līdz 85 gadus veca.
Viņai bija vairākas citas slimības.
Vakar Latvijā veica vairāk nekā divtūkstoš Covid-19 testu.
Koronavīrusu atklāja četriem cilvēkiem.

EK piedāvā Eiropas valstīm ekonomikas atjaunošanai atvēlēt 750 miljardus eiro

Eiropas Komisija piedāvā Eiropas valstīm tuvākajos gados atvēlēt 750 miljardus eiro.
Lielākā daļa naudas valstīm vēlāk nebūs jāatmaksā.
Pārējo naudu aizdos, un tā būs jāatdod.
Šis plāns vēl nav apstiprināts.
Par to vēl būs Eiropas Savienības dalībvalstu diskusijas.
Latvijai plānā paredzēti 2,9 miljardi eiro.

Tramps apsūdz “Twitter” mēģinājumā ietekmēt vēlēšanās

Attēlā ASV prezidents Donalds Tramps
Attēlā ASV prezidents Donalds Tramps

ASV prezidents Donalds Tramps apsūdz interneta vietni “Twitter” mēģinājumā ietekmēt ASV prezidenta vēlēšanas.
Divus Trampa ierakstus „Twitter” atzīmēja kā neatbilstošus patiesībai.
Tas Trampu sadusmoja.
Neviens netic, ka Tramps varētu pamest „Twitter”.
Tas ir Trampa iecienītākais sociālais tīkls.

ASV izvedīs karavīrus no Afganistānas agrāk

Amerikas karavīrus no Afganistānas izved ātrāk, nekā plānots.
Daļēji tas notiek bažās par koronavīrusa izplatīšanos.
Līdz vasaras vidum bija plānots samazināt Amerikas karavīru skaitu Afganistānā par trešdaļu.
Šo mērķi varētu sasniegt jau nākamnedēļ.
Afganistānā atrodas apmēram 13 000 amerikāņu karavīru.
Viņu mērķis ir nodrošināt mieru un kārtību.

Atvērtas Čehijas – Slovākijas robežas

No trešdienas, 27. maija, ir atvērtas Čehijas un Slovākijas savstarpējās robežas.
Šo valstu iedzīvotāji var brīvi ceļot uz otru valsti.
Ceļojumiem ir laika ierobežojums.
Cilvēkiem jāatgriežas mājās divu diennakšu laikā.
Šim līgumam drīz pievienosies arī Ungārija.

“Ryanair” sūdzēsies par Vācijas atbalstu lidsabiedrībai „Lufthansa”

Lidsabiedrība "Ryanair" sūdzēsies par Vācijas atbalstu lidsabiedrībai „Lufthansa”.
„Ryanair” uzskata, ka palīdzība "Lufthansai" rada negodīgus apstākļus kopējā lidsabiedrību tirgū.
Vācija piešķirs lidsabiedrībai “Lufthansa” deviņus miljardus eiro.
Šādā veidā lidsabiedrību glābs no bankrota.
Koronavīrusa radītās krīzes dēļ daudzām lidsabiedrībām visā pasaulē iet smagi.
Nav naudas, jo cilvēki vairs nelido.

Atkal atvērts Kara muzejs

No trešdienas, 27. maija, atkal ir atvērts Latvijas Kara muzejs.
Cilvēki var apmeklēt arī Ziemassvētku kauju muzeju, Oskara Kalpaka muzeju un piemiņas vietu "Airītes".
Muzeju var apmeklēt bez maksas.
Muzeju apmeklētājiem jāietur divu metru attālums vienam no otra.
Kara muzejā vienlaikus drīkst atrasties 50 cilvēku.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti