Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Uz Tallinas šosejas notikusi smaga avārija

Uz Tallinas šosejas pie Svētciema šovakar notika smaga avārija. Šajā vietā ceļš ilgāku laiku bija bloķēts. Šobrīd tur var braukt pa vienu joslu.

Saskrējās divas mašīnas – vieglā un smagā mašīna. Negadījumā iesaistīts arī pasažieru autobuss.

Nopietni cieta vismaz viens cilvēks. Visiem cietušajiem sniegta palīdzība.

Ilgstošas snigšanas dēļ šodien sarežģīti braukšanas apstākļi ir lielākajā Latvijas daļā.

Ceļu uzturētāji aicina plānot papildu laiku ceļā un braukt ļoti uzmanīgi.

Ukrainā atzīmē 90 gadus kopš Holodomora

Šodien Ukrainā atzīmē 90 gadus kopš Holodomora. Tas bija padomju režīma trīsdesmitajos gados mākslīgi izraisīts bads.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis uzrunā norādīja, ka ukraiņus reiz gribēja iznīcināt ar badu, bet tagad – ar tumsu un aukstumu.

Šajā dienā Ukrainā ieradušās Polijas, Beļģijas un Lietuvas amatpersonas. Tās sola turpināt atbalstu Ukrainai.

Ukrainas Holodomora upurus pieminēja arī Rīgā

Šodien Ukrainas Holodomora upurus pieminēja arī Rīgā.

Svētā Pētera baznīcā notika aizlūgums. Tam sekoja gājiens līdz Okupācijas muzejam.

Miris Baltkrievijas ārlietu ministrs Vladimirs Makejs

Miris Baltkrievijas ārlietu ministrs Vladimirs Makejs. Tā vēsta Baltkrievijas valsts mediji.

Par 64 gadus vecā ministra nāves iemeslu nav ziņu.

Makejs Baltkrievijas Ārlietu ministriju vadīja pēdējos desmit gadus. Pirms tam viņš strādāja par valsts prezidenta palīgu un prezidenta administrācijas vadītāju.

Latvijā Izglītības un zinātnes nozarē ir daudz problēmu

Latvijā Izglītības un zinātnes nozarē ir daudz problēmu. Tās steidzami jārisina. Tāpēc izglītības speciālisti sagaida aktīvu rīcību no nākamā izglītības un zinātnes ministra.

Plānots, ka ministrs būs „Jaunās Vienotības” pārstāvis. Viens no svarīgākajiem jautājumiem ir algu palielināšana visiem pedagogiem.

Pagājušā gada sākumā Latvijā dzīvoja gandrīz 63% latviešu tautības cilvēku

Pagājušā gada sākumā Latvijā dzīvoja gandrīz 63% latviešu tautības cilvēku. Tas ir vairāk nekā iepriekš. Par to liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Daudzās rietumvalstīs dati par iedzīvotāju tautību vairs netiek apkopoti. Tautība netiek fiksēta ne tautas skaitīšanās, ne reģistros. Taču Latvijā joprojām šis viens no būtiskākajiem demogrāfijas rādītājiem.

 

Pasaules kausā uzvaras šodien izcīnījuši Polijas, Austrālijas un Francijas futbolisti

 

Polijas futbolisti Pasaules kausa finālturnīrā šodien ar 2:0 uzvarēja Saūda Arābiju. Vārtus guva Pjotrs Zeliņskis un Pjotrs Levandovskis.

Iepriekš Austrālijas futbolisti ar 1:0 svinēja uzvaru pār Tunisiju. Vārtus guva Mičels Djūks.

Bet pašreizējā titula īpašniece Francijas valstsvienība ar 2:1 uzveica Dānijas futbolistus un noteikti piedalīsies astotdaļfinālā. Abus vārtus Francijai guva Kilians Mbapē.

Šobrīd turpinās Argentīnas un Meksikas spēle.

Naktī Latvijā daudzviet snigs; svētdien snigs tikai vietām

Šonakt Latvijā daudzviet snigs, sniega segas biezums palielināsies par pieciem cm. Ceļi būs slideni.

Rīt mākoņaina diena, vietām neliels sniegs.

Atsevišķos posmos ceļi slideni. Pūtīs austrumu, dienvidaustrumu vējš 1-5 m/s.

Gaisa temperatūra šonakt 0…-5°, rīt dienā +1…-3°.

Rīgā šonakt snigs, sniega segas biezums palielināsies par apmēram četriem centimetriem, rīt iespējams neliels sniegs.

Brauktuves un ietves būs slidenas.

Pūtīs austrumu, dienvidaustrumu vējš 1-5 m/s.

Gaisa temperatūra šonakt un rīt dienā Rīgā -1…-3°.

Laika tips naktī 3. – nelabvēlīgs, dienā 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti