Ziņas vieglajā valodā 26. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 26. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 26. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Jau trešo dienu Ukrainā ir karš

Jau trešo dienu Ukrainā ir karš. Krievijas karaspēks turpina uzbrukt Ukrainas pilsētām. Ukraiņu karavīri atvaira uzbrucējus.

Vissaspringtākā situācija ir Ukrainas galvaspilsētā Kijevā. Pilsētā notiek apšaudes un sprādzieni. Cilvēki slēpjas un dodas uz patvertnēm.

Kijevā līdz pirmdienas rītam ir ieviesta komandantstunda. Tas nozīmē, ka ielās nedrīkst atrasties cilvēki.

Rietumu valstis atbalsta Ukrainu

Rietumu valstis atbalsta Ukrainu gan ar naudu, gan militāro bruņojumu.

Arī Vācijas valdība šodien pieņēma lēmumu sūtīt uz Ukrainu ieročus. Vācija atļāva arī citām valstīm piegādāt Ukrainai Vācijā ražoto militāro bruņojumu.

Vairākas valstis jau slēgušas savu gaisa telpu Krievijas lidmašīnām, arī Latvija

Vairākas valstis jau slēgušas savu gaisa telpu Krievijas lidmašīnām.

Šodien arī Latvijas valdība nolēma to darīt. Lēmums saskaņots ar Lietuvu un Igauniju.

Visās trijās Baltijas valstīs no pusnakts Krievijas lidmašīnām būs aizliegti lidojumi.

Tas nepieciešams, lai starptautiski izolētu Krieviju.

Ukrainu pametuši jau vairāk nekā 150 tūkstoši cilvēku

Ukrainu pametuši jau vairāk nekā 150 tūkstoši cilvēku. Tādi dati ir Apvienoto Nāciju Organizācijai.

Puse no šiem bēgļiem devušies uz Poliju, vēl daļa uz Moldovu, Rumāniju un citām Eiropas valstīm.

Daudzi cilvēki Ukrainā palikuši bez mājām, bet viņu skaits nav precīzi zināms.

Tikmēr ceļā uz Latviju varētu būt 50–60 Ukrainas iedzīvotāju.

Latvija palīdz mājās nokļūt valsts piederīgajiem, kas atrodas Ukrainā

Latvija palīdz mājās nokļūt valsts piederīgajiem, kas atrodas Ukrainā.

Autobuss ar 29 Latvijas valsts piederīgajiem patlaban atrodas uz Ukrainas–Slovākijas robežas. No Ļvovas tas izbrauca vakar vakarā. Un arī šovakar no Ļvovas izbrauc vēl viens autobuss.

Latvijas Ārlietu ministrija sazinās ar tiem cilvēkiem, kas vēlas pamest Ukrainu un patlaban ir ceļā uz Ļvovu.

Eiropā un citās pasaules malās cilvēki aicina apturēt Putinu

Cilvēki Eiropā un citās pasaules malās atbalsta Ukrainas tautu. Notiek mītiņi un vērienīgas demonstrācijas.

Akcijas notika Igaunijā, Somijā, Vācijā, Šveicē un Lielbritānijā.

Cilvēki aicina apturēt Putinu, apturēt karu.

Latvijā notiek Ukrainas atbalsta pasākumi

Rīgā vakar pie Kongresu nama notika koncerts Ukrainas atbalstam, bet šodien iepretim Krievijas vēstniecībai dzejnieki lasīja gan savus, gan citu autoru dzejoļus par karu un mieru. Arī citviet Latvijā cilvēki pauda atbalstu ukraiņiem.

 

Svētdiena būs saulaina

 

Svētdien Latvijā gaidāms lielākoties skaidrs laiks. Bez nokrišņiem. Naktī Ziemeļrietumu, ziemeļu vējš 2-6 m/s. Dienā lēns vējš 1-5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī rietumos -2…-7°, austrumos -7…-12°. Dienā -1…+4°.

Rīgā skaidrs laiks. Bez nokrišņiem. Lēns vējš 2-5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī -3…-5°, dienā +1…+3°.

Laika tips 2. - labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti