Ziņas vieglajā valodā 26. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 26. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 26. decembrīDace Simanoviča

 

 

Latvijā saņem pirmās Covid-19 vakcīnas

Latvija saņēma pirmās vakcīnas pret Covid-19.

Sākumā vakcinēs mediķus.

Pēc tam - seniorus un sociālās aprūpes nozares cilvēkus.

Vakcinācija sāksies pirmdien.

Tā būs brīvprātīga.

Janvāra sākumā būs vēl viena vakcīnu piegāde.

"Pfizer" un "BioNTech" vakcīnu piegāde Latvijā

Covid-19 dienas laikā atklāj teju 400 cilvēkiem

Latvijā Pirmajos Ziemassvētkos Covid-19 atklāja vēl gandrīz 400 cilvēku.

13 sasirgušie miruši.

Slimnīcās nonāca gandrīz simt pacientu.

Tagad tajās jau atkal ir nepilns tūkstotis Covid-19 pacientu.

Šogad cilvēki ziedojuši mazāk asiņu

Pandēmijas laikā cilvēki ziedoja daudz mazāk asiņu nekā pirms gada.

Tomēr asinis pietika visiem, kuriem tās vajadzēja, lai glābtu dzīvību.

Papildu motivācija donoriem bija tā, ka kopš augusta varēja uzzināt, vai asinīs ir Covid-19 antivielas.

Pēc tām var noteikt, vai cilvēks ir pārslimojis Covid-19.

Sākumā tādu bija mazāk, tagad arvien vairāk.

Latvijā sniegs izraisa negadījumus

Otrajos Ziemassvētkos daudzviet Latvijā uzsniga sniegs.

Bija vajadzīga arī glābēju palīdzība, jo daudzviet lūza koki.

Viens izsaukums bija Garkalnes novadā, 13 – Rīgā.

Lielākoties koki šķērsoja ceļu braucamās daļas vai arī aizlūza un apdraudēja gājējus.

Divos gadījumos koki uzkrita uz vieglajām automašīnām.

Ventspilī aprūpes centrā atkal var sūtīt paciņas

Ventspils sociālā aprūpes nama “Selga” iemītniekiem atkal var nosūtīt paciņas.

Iestādē ir stingra karantīna, jo tur iepriekš bija ļoti daudz Covid-19 slimnieku.

Tomēr drīkst iepriecināt svētkos un sūtīt paciņas.

Tās jānoliek uz galda pie ieejas durvīm.

Tas tāpēc, lai nebūtu jāsatiek neviens no personāla vai iemītniekiem.

Paciņas paņems un dezinficēs dežurants.

Pēc tam tās nodos adresātam.

Aicina iedzīvotājus nelietot bojātu pārtiku

Speciālisti aicina svētkos lietot svaigu pārtiku.

Produkti jāiegādājas legālās tirdzniecības vietās un jāuzglabā, kā noteikts.

Jāpievērš uzmanība arī derīguma termiņam.

Turklāt nevajag veidot liekus pārtikas krājumus.

Produkti var ātri sabojāties.

2020. gads bijis siltākais kopš novērojumu sākuma

Šis gads bija siltākais, kopš Latvijā veic laikapstākļu novērojumus.

Tas būtiski ietekmē dzīvo dabu.

Ja tā turpināsies, dažas sugas var izzust.

Tā tas var notikt, piemēram, ar lācenēm Latvijas purvos.

Nākamgad turpinās nodrošināt mediāciju ģimenēm

Arī nākamgad būs pieejama bezmaksas mediācija ģimenēm.

Tajā ar starpnieku var risināt ģimenes strīdus, kuros ir iesaistītas bērna intereses.

Tie var būt strīdi par uzturlīdzekļiem, tikšanos ar bērnu, laulības šķiršana un citi.

Lielākajā daļā gadījumu izdodas rast risinājumu.

ES saņem vakcīnas pret Covid-19

Pirmās vakcīnas pret Covid-19 saņēma arī citas Eiropas Savienības dalībvalstis.

Lielākā daļa vakcināciju sāks svētdien, 27. decembrī.

Ungārijā un Vācijā pirmos cilvēkus vakcinēja jau sestdien, 26. decembrī.

Ungārijā poti saņēma slimnīcu darbinieki, Vācijā - veco ļaužu nama iemītnieki un darbinieki.

ES un Lielbritānija publicē vienošanās tekstu

Eiropas Savienība un Lielbritānija sestdien, 26. decembrī, publicēja tirdzniecības vienošanās tekstu.

Pēc piecām dienām beigsies pārejas periods.

Tas ilga 11 mēnešus un bija spēkā pēc Lielbritānijas izstāšanās no Eiropas Savienības

Vienošanās būs jāapstiprina britu parlamentam, Eiropas Parlamentam un Eiropas Savienības dalībvalstīm.

Aizliedz ieceļot Japānā

Japānā līdz janvāra beigām nedrīkstēs ieceļot ārzemnieki.

Šāda kārtība būs, jo Japānā baidās no jaunā koronavīrusa paveida.

Šobrīd tas izplatās Lielbritānijā, bet arī Japānā zināms par vismaz septiņiem gadījumiem.

Zinātnieki saka, ka jaunais vīrusa variants ir krietni lipīgāks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt