Ziņas vieglajā valodā 23. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 23. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 23. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Svin Līgo

Šovakar Latvijā svin Līgo svētkus.

Tos svin visas nakts garumā, pinot Jāņu vainagus, kurinot ugunskurus, dziedot un dejojot.

Šī ir gada visīsākā nakts.

Ievērojot tradīcijas, Līgo naktī nevajadzētu iet gulēt, bet sagaidīt uzlecam sauli.

Nāk karstums

Latvijai tuvojas karstuma vilnis.

Tas var saglabāties vairāk nekā divas nedēļas.

Karstākajās dienās nākamajā nedēļā temperatūra var sasniegt 29..34 grādus.

Siltāks sāks palikt jau rīt.

Arī naktis kļūs ievērojami siltākas.

Aicina saudzēt veselību

Karstā laikā mediķi aicina sargāt veselību, dzert daudz ūdens, nesportot un nestrādāt karstākajā dienas daļā.

Uzmanību pie ūdens

Iedzīvotāji tiek aicināti drošības apsvērumu dēļ tuvākajā laikā nepeldēties Gaujā pie Raiskuma kroga Cēsīs.

Tur vakar ūdenī pazuda vīrietis – apgāžoties laivai ar diviem cilvēkiem.

Viens izpeldēja krastā.

Ņemot vērā, ka priekšā ir garas svētku brīvdienas un laika apstākļi solās būt silti, iedzīvotāji tiek aicināti būt ļoti uzmanīgiem arī citās peldvietās.

Pērn Latvijas ūdenstilpēs noslīkuši vairāk nekā 120 cilvēki. Lielākā daļa noslīkušo bija vecumā no 25 līdz 59 gadiem.

Ukraina tuvojas Eiropas blokam

Eiropas Parlaments šodien pieņēma rezolūciju, ar kuru aicina Eiropas Savienības līderus nekavējoties piešķirt Ukrainai un Moldovai ES kandidātvalsts statusu.

Šādu statusu aicina piešķirt arī Gruzijai.

Ukrainā karš 120 dienu

Ukrainā smagākās cīņas joprojām turpinās Lisičanskas un Severodoneckas apgabalos.

Ukrainā no ASV ieradušās pirmās reaktīvās raķešu iekārtas "HIMARS", kuru darbības rādiuss var sasniegt 80 kilometru.

Ukrainai tālas darbības artilērijas sistēmas patlaban ir īpaši vajadzīgs, lai apturētu Krievijas armijas ofensīvu Donbasā.

Rīgā nogādāti pirmie divi jauno elektrovilcienu vagoni

Latvijā ierodas jaunie vilcieni

Latvija saņēmusi daļu no pirmā jaunā elektrovilciena.

Pārējo vilciena sastāvu piegādās nākamnedēļ.

Tad to samontēs un pārbaudīs.

Pēdējo reizi jauni elektrovilcieni Latvijā parādījās pirms 32 gadiem.

Līdz nākamā gada beigām kopumā Latvijai piegādās 32 elektrovilcienus. Tie būs daudz ērtāki un patīkamāki.

Pieaug velo zādzību skaits

Sākoties velosezonai, atkal pieaug velosipēdu zādzību skaits.

Dati rāda, ka zagļi zog arvien vērtīgākus velosipēdus.

Katru gadu tiek nozagti vidēji 2000 velosipēdu.

Visbiežāk zādzības notiek no kāpņu telpām.

Policija aicina drošībai reģistrējiet velosipēdu e.CSDD.

Tas samazinās zaglim iespēju velosipēdu pārdot.

Bet ja to nozags –īpašnieks varēs pierādīt savas tiesības.

Izmaiņas sabiedriskajā transportā

Līgo svētkos ir izmaiņas vairāk nekā 500 reģionālo autobusu maršrutos visā Latvijā.

Izmaiņas ir arī vilcienu satiksmē.

Rīgā sabiedrisko transportu šogad Jāņos var izmantot bez maksas.

Bet Valsts policija svētkos pastiprināti veiks pārbaudes.

Karstie Jāņi

Lielākais karstums Jāņos Latvijā bija pirms gada, kad gaisa temperatūra Līgo dienā sasniedza +33 grādus.

Aizvadītā gada Jāņi bija vieni no siltākajiem.

Bet visvēsākajos Jāņos 1994. gada – gaiss dienās iesila līdz vidēji 13,4 grādiem. Tāpat bija daudz nokrišņu un brāzmains vējš.

Aplūkojot vēsturiskos datus par nokrišņiem Jāņu naktī, sinoptiķi secinājuši, ka vismazāk parasti līst Krāslavas novadā, visvairāk Talsu pusē.

Vidēji Latvijā iespēja sagaidīt nokrišņus Jāņu naktī ir 31%.

Laika ziņas

Naktī:

Bez nokrišņiem.

Nakts otrajā pusē un no rīta atsevišķos rajonos veidosies migla.

Lēns vējš 1-5 m/s.

10..15°.

Dienā: Saulains un sauss laiks.

Lēns vējš 1-5 m/s.

24..29°, vietām piekrastē 19..23°.

Rīgā naktī 13..15°, dienā 26..28°.

Laika tips 1. - īpaši labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt