Ziņas vieglajā valodā 22. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 22. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 22. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Aizvadītajā diennaktī bez Covid-19 upuriem

Latvijā aizvadītajā diennaktī Covid-19 apstiprināta 376 cilvēkiem. Veikti 4079 testi.

Pozitīvo gadījumu īpatsvars pret testētajiem: 9.2%. Neviens cilvēks nav miris. 

Slimnīcās ievietots 41 Covid pacients. 

Dati rāda, ka lielais vairums jauno Covid gadījumu atklāts Rīgā un Daugavpils apkārtnē. 

Tikmēr dažādu valstu dati liecina, ka Latvijā ir viens no zemākajiem mirstības no Covid rādītājiem Eiropā. Latvijā tie ir 37 nāves gadījumi uz miljonu iedzīvotāju. 

Savukārt augstākā mirstība no jaunā vīrusa reģistrēta Beļģijā, Spānijā, Lielbritānijā, Itālijā, Zviedrijā un Francijā. Šie ir oktobra dati. 

Patlaban Eiropā turpinājās strauja Covid-19 izplatīšanās. Tāpēc pašlaik šie rādītāji jau ir citādi. Piemēram, Latvijā pašlaik reģistrēti 80 nāves gadījumi uz miljonu iedzīvotāju.

Lietuvā lielākais saslimušo skaits, kāds jebkad valstī reģistrēts

Igaunijā aizvadītajā diennaktī 349 jauni Covid-19 slimnieki. Bijis viens nāves gadījums. 

Otrā kaimiņvalstī Lietuvā inficēšanās apstiprināta vēl 2307 cilvēkiem. Reģistrēti 12 jauni nāves gadījumi. Tas Lietuvā ir lielākais vienas diennakts laikā reģistrētais saslimšanas gadījumu skaits kopš jaunā koronavīrusa epidēmijas sākuma.

Aicina distancēties, lai izvairītos arī no gripas

Aizvadītajā nedēļā ģimenes ārsti ziņoja par diviem gripas gadījumiem. Saslimstība saglabājusies starpsezonu līmenī, liecina Slimību profilakses un kontroles centra pārskats par gripas izplatību. 

Pagājušajā sezonā centrs ziņoja par 26 letāliem gadījumiem. Savukārt vēl gadu iepriekš, gripas sezonā tika reģistrēti 86 nāves gadījumi. 

Centrs aicina cilvēkus ievērot distancēšanos ne tikai, lai novērstu inficēšanos ar Covid-19, bet arī lai nesaslimtu ar gripu.

Attālinātajā darba un mācību režīmā kontrolē interneta ātrumu

Ārkārtas situācijā cilvēki strādā un mācās attālināti. Interneta tīkla darbība norit bez problēmām un bez ievērojamiem interneta ātruma kritumiem. 

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija katru mēnesi veic regulārus interneta ātruma un slodzes mērījumus. Tādus veic apmēram simts dažādas Latvijas vietās. Tiek secināts, ka krasu izmaiņu pagaidām nav.

Aicina mācīties bezmaksas kursos

Nodarbinātības valsts aģentūra piedāvā iespēju Latvijas iedzīvotājiem bez maksas apgūt jaunas zināšanas vai pilnveidot jau esošās. To var izdarīt, mācoties starptautiskajā attālinātās izglītības platformā "Coursera". Tajā pieejami gandrīz 4000 mācību kursu ap 400 specializācijās. 

Mācību programmas ir izstrādājušas dažādu valstu izglītības iestādes. To vidū tādas pazīstamas universitātes kā Hārvarda, Oksforda, Jeila un citas.

Tirgošanās pārceļas uz interneta vidi

Līdz ar Covid-19 pandēmiju, uzplaukumu piedzīvo arī tirdzniecība internetā. Cilvēki var elektroniski nopirkt pārtiku, pasūtīt ēdienu uz mājām, iegādāties preces no amatniekiem un tamlīdzīgi. 

Aizvadītajā gadā Latvijā tikai 11% mazie un vidējie uzņēmumi pārdeva savas preces un pakalpojumus internetā. 

Tikmēr Eiropā šis rādītājs ir vidēji 17,5%. Tiek prognozēts, ka šogad būs vērojams e-komercijas attīstības pieaugums. Tam palīdz pandēmija, kas dod lielu stimulu šīs jomas attīstībai.

Baltkrievijā turpinās nemieri

Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā un citās valsts lielākajās pilsētās šodien notiek tradicionālie protesta gājieni. Dalībnieki pieprasa pašreizējā valsts vadītāja Aleksandra Lukašenko atkāpšanos. 

Līdz šim visā valstī ir aizturēti vairāk nekā 200 cilvēki. Tā liecina cilvēktiesību aizstāvju informācija. 

Šodien Minskā notiek vairākas atsevišķas demonstrācijas mikrorajonos. Šāda taktika izvēlēta tāpēc, jo iepriekšējās nedēļās milicijas darbinieki nepieļāva, ka protestētāji no dažādiem rajoniem sapulcējas vienkopus pilsētas centrā.

Lielo valstu līderi vienojas gādāt vakcīnas visiem

Šovakar noslēdzas 20 pasaules ekonomiski spēcīgāko jeb G20 valstu samits. Tas notika virtuāli, un pirmo reizi to rīkoja Saūda Arābija. 

Valstu vadītāji apņēmušies nodrošināt, lai visur pasaulē būtu pieejamas vakcīnas pret koronavīrusu. Līdz šim G20 valstis kopā ir atvēlējušas 17,7 miljardus eiro cīņai pret Covid-19. 

G20 valstu līderi arī norādīja uz nepieciešamību stāties pretī klimata pārmaiņām.

Paziņos cik maksās Krievijas izstrādātā vakcīna

Nākamnedēļ kļūs zināma Krievijas vakcīnas pret koronavīrusu cena. Krievijas vakcīnas "Sputnik V" veidotāji saka, ka izmaksas būs zemākas nekā ārvalstu ražojumiem. 

Zināms, ka ārvalstu ražotāju ''Pfizer'' un ''Moderna'' viena vakcīnas deva maksās no 20–25 dolāriem.

Amerikā īpatnēji Adventes kalendāri

Šajā pandēmijas gadā ASV tirgū popularitāti guvuši savdabīgi Adventes kalendāri. Saldumu vietā tajos sarindotas 24 alkoholisko dzērienu pudelītes. 

Tikmēr Latvijā sociālajos tīklos izplatās arī savdabīgs Adventes kalendārs. Tas aicina nepirkt mantas, bet katru dienu veikt kaut ko, kas iepriecinātu kādu.
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti