Ziņas vieglajā valodā 21. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 21. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 21. novembrī
00:00 / 05:00
Lejuplādēt

Piemin traģēdiju Zolitūdē

Pirms deviņiem gadiem Zolitūdē lielveikalam „Maxima” iebruka jumts. 

Bojā gāja 54 cilvēki, bet ļoti daudzi tika ievainoti. 

Bojā gāja arī vairāki ugunsdzēsēji glābēji. 

Būveksperti secināja, ka veikala jumts bija nepareizi uzbūvēts. 

Vainīgos meklē tiesa. 

Pirmdien traģēdijas vietā cilvēki nolika ziedus un aizdedza sveces.

No 2026./2027. mācību gada skolās plāno nemācīt būt krievu valodu  

Pēc četriem gadiem skolās varētu nemācīt krievu valodu. 

Izglītības un zinātnes ministrija plāno, ka otrā svešvaloda būs kāda no Eiropas Savienības valodām. 

Patlaban aptuveni pusē no visām skolām krievu valoda ir otrā svešvaloda, ko skolēni apgūst. 

Pēc četriem gadiem krievu valodu būs iespējams apgūt interešu izglītībā vai kursos.

Darbu pie valdības deklarācijas cer pabeigt nākamnedēļ

Krišjānis Kariņš

Nākamnedēļ varētu būt gatava jaunās valdības deklarācija. 

Tā izteikušies politiķi. 

Deklarācija ir dokuments, kurā ir valdības mērķi un uzdevumi. 

Iespējamās jaunās valdības izveidi otrdien pārrunās Valsts prezidents Egils Levits un koalīcijas veidošanas sarunu vadītājs Krišjānis Kariņš (“Jaunā Vienotība”). 

Levits otrdien varētu oficiāli aicināt Kariņu veidot nākamo valdību.

Ukrainas iedzīvotāji atzīmē Pašcieņas un Brīvības dienu   

Ukrainā pirmdien ir Pašcieņas un Brīvības diena. 

Pirms deviņiem gadiem, 2013. gadā, Ukrainā sākās protesti pret Ukrainas vadību, kas gribēja tuvināties Krievijai. 

Šī valdība atteicās parakstīt līgumu ar Eiropas Savienību. 

Ukrainā sākās tā dēvētā Pašcieņas revolūcija, un tika gāzts toreizējais prezidents Viktors Janukovičs. 

Ukrainas lielākās vērtības ir vienotība un brīvība, tā pirmdien uzrunā tautai teica Ukrainas prezidents Volodomirs Zelenskis. 

Prezidents solīja atjaunot valsti un uzvarēt karā ar Krieviju.

Zemestrīcē Indonēzijā vairāki bojāgājušie

Indonēzijā notika zemestrīce. 

Tā skāra lielāko Indonēzijas salu Javu. 

Ir ļoti daudz ievainoto un bojā gājušo. 

Cilvēki ir aprakti namu drupās un glābēji viņus meklē. 

Zemestrīci juta arī galvaspilsētā Džakartā. 

Cilvēki panikā skrēja laukā no mājām. 

Indonēzijā bieži notiek zemestrīces un vulkānu izvirdumi.

Valsts apmaksātu vakcīnu pret gripu visiem varētu nepietikt

Valsts apmaksātu vakcīnu pret gripu visiem varētu nepietikt. 

Poti pret gripu bez maksas no pirmdienas var saņemt ne tikai riska grupu cilvēki, bet arī bērni līdz 17 gadiem un cilvēki virs 50 gadiem. 

Valsts šogad apmaksā 119 tūkstošus vakcīnu. 

Tās visas ir sadalītas un noliktava ir tukša. 

Tā norādīja Slimību profilakses un kontroles centrā. 

Cilvēkiem, kam pienākas bezmaksas gripas vakcīna, jāmeklē ārstniecības iestāde, kurā tās vēl ir.

Nedēļas nogalē Doma laukumā Rīgā atklās Ziemassvētku tirdziņu

Rīgā, Doma laukumā, nedēļas nogalē atklās tradicionālo Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņu. 

Iepriekšējos divus gadus kovida dēļ tirdziņš nenotika. 

Tirdziņā īpaši gaidīs ģimenes ar bērniem. 

Šeit būs Ziemassvētku vecītis un rūķi. 

Tāpat varēs izvizināties karuselī, nosūtīt vēstuli Ziemassvētku vecītim, cept piparkūkas un apskatīt dzīvas aitiņas. 

Tirdziņš būs atvērts līdz 1. janvārim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti