Ziņas vieglajā valodā 21. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 21. jūlijā.

 

Ziņas vieglajā valodā 21.jūlijāDace Simanoviča

    Pašvaldībām jālemj par mācībām klātienē

    Pašvaldībām būs jāizlemj, kad mācības skolā var notikt klātienē un kad tām jānotiek attālināti.
    Tādus noteikumus plāno Izglītības ministrija.
    Pedagogu arodbiedrību un pašvaldības šāda kārtība neapmierina.
    Tās vēlētos, lai visā valstī būtu zināms konkrēts saslimstības slieksnis, pie kura mācības klātienē jāpārtrauc.
    Iepriekšējais mācību gads skolēniem noslēdzās, mācoties mājās.
    Šāda kārtība bija koronavīrusa dēļ.

    Par karantīnas pārkāpumiem varēs atņemt vīzas

    Tiem ārzemniekiem, kuri pārkāpj pašizolācijas noteikumus, drīkstēs atņemt uzturēšanās atļaujas vai vīzas.
    Tā otrdien, 21. jūlijā, galīgajā lasījumā lēma Saeima.
    Par šādu pārkāpumu varēs arī likt maksāt naudas sodu.
    Sods varēs būt no 10 eiro līdz diviem tūkstošiem eiro.

    Reģistrēts viens jauns Covid-19 gadījums

    Pirmdien Latvijā reģistrēja vienu jaunu Covid-19 saslimšanas gadījumu.
    Pārbaudīja gandrīz 1400 cilvēku.
    Līdzīga situācija ir arī mūsu kaimiņvalstīs.
    Igaunijā atklāja vienu jaunu saslimšanas gadījumu, bet Lietuvā – divus.

    VID telpās grib veidot nodokļu prokuratūru

    Valsts ieņēmumu dienesta (VID) telpās būs nodokļu un muitas prokuratūra.
    Tā vienojās ģenerālprokurors ar ieņēmumu dienesta vadītāju.
    Jaunā prokuratūras nodaļa strādās ar noziegumiem, kas saistīti ar nodokļiem.
    Tas nenozīmē, ka prokuratūrā būs vairāk darbinieku.
    Būs jāveic izmaiņas esošajā struktūrā.

    Policija Rīgas pludmalēs izglābusi vairākus bērnus

    Pēdējās dienās Rīgas pludmalēs policija izglāba vairākus bērnus.
    Dažus bērnus pamanīja slīkstam.
    Viņus izdevās izglābt.
    Daži bērni nomaldījās no saviem vecākiem.
    Arī viņus atrada un atdeva vecākiem.
    Policija aicina pastiprināti uzmanīt savus bērnus.
    Ar bērniem jāpārrunā drošības noteikumi.

    Brīdina par salmonelozi  

    Speciālisti brīdina, ka vasarā var biežāk saslimt ar salmenolozi un citām līdzīgām slimībām.
    Tas var notikt, ja ēdienu gatavo nepiemērotos apstākļos, to neatbilstoši uzglabā vai nemazgā rokas.

    Zvejas inspektori varēs arī sodīt uz vietas

    Turpmāk Valsts vides dienesta zvejas kontroles inspektoriem pie apģērba būs kameras.
    Par vienkāršākiem pārkāpumiem sodīs uzreiz.
    Tā ietaupīs laiku un mazinās uzpirkšanas iespējas.
    Vienkāršākie pārkāpumi ir, piemēram, makšķerēšana bez atļaujas, vietas piemēslošana un citi.

    ES valstu līderi vienojās par budžetu nākamajiem gadiem

    Eiropas Savienības dalībvalstu līderi vienojās par budžetu turpmākajiem gadiem.
    Viņi atbalstīja arī ekonomikas atlabšanas plānu.
    Diskusijas par šo jautājumu notika vairākas dienas.
    Eiropas Savienības dalībvalstīm turpmākajos septiņos gados būs pieejami 1,8 triljoni eiro.
    Latvijas ekonomikā paredzēts ieguldīt ap 10 miljardiem eiro.

    Tallinā ierodas viesstrādnieki no Ukrainas

    Tallinā otrdien, 21. jūlijā, ieradās viesstrādnieki no Ukrainas.
    Šobrīd regulāru avioreisu starp Igauniju un Ukrainu nav.
    Šo reisu organizēja speciāli.
    Par to maksāja uzņēmēji.
    Viesstrādnieki strādās dažādās jomās, tai skaitā lopkopībā un dārzkopībā.

    Krievijā vēlēšanas varēs rīkot trīs dienas

    Krievijas parlaments otrdien, 21. jūlijā, pieņēma likumu, kas ļauj vēlēšanas rīkot trīs dienas.
    Likumu atbalstīja lielākā daļa deputātu.
    Vēlēšanas drīkstēs notikt trīs dienas un par to lems vēlēšanu komisija.
    Eksperti uzskata, ka ar šādu kārtību būs vairāk iespēju viltojumiem.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti