Ziņas vieglajā valodā 20.augustā

Ziņas vieglajā valodā 20.augustā.

 

Ziņas vieglajā valodā 20.augustāMatīss Rutks

    Par Rīgas mēra vietnieci ievēlēta Anna Vladova

    Anna Vladova.


    Rīgas vicemēra amatā ievēlēja Annu Valdovu.
    Viņa ir domes deputāte un „Saskaņas” frakcijas līdere.
    Tādējādi Vladova ir pirmā mēra vietniece pēdējos 17 gados.
    Viņas pārziņā būs virkne ārstniecības iestāžu un uzņēmumi, piemēram, „Rīgas ūdens” un „Getliņi Eko”.
    Tāpat Vladova uzraudzīs Satiksmes un Labklājības departamenta darbu.
    Viņu amatā ievēlēja 35 galvaspilsētas deputāti.
    Otrs vicemērs ir Vadims Baraņņiks.

    Valdība atbalsta ekonomisko lietu tiesas izveidi

    Valdība idejiski atbalstīja ekonomisko lietu tiesas izveidi.
    Šāda iecere bija Tieslietu ministrijai.
    Institūcijas darbību plāno no 2021.gada.
    Tiesas izveide Latvijas tiesas padarīs par labākajām Eiropā.
    Tā uzskata atbildīgās nozares ministrs Jānis Bordāns.
    Viņš pārstāv  Jauno konservatīvo partiju.

    Vēl neizlemj par Muižnieka iecelšanu LU rektora amatā

    Valdība nelēma par Indriķi Muižnieku un Latvijas Universitāti.
    Ministru starpā pastāv domstarpības.
    Viņi gan vienojās par reformām augstskolu pārvaldībā.
    Jautājumu par Muižnieka apstiprināšanu rektora amatā skatīs jaunnedēļ.

    Itālijā krīt valdība

    Itālija otrdien, 10.augustā, palika bez valdības.
    Par demisiju paziņoja premjers Džuzepe Konte.
    To viņš pēc politiķu debatēm iesniedza prezidentam.
    Premjera skatījumā politisko krīzi izraisīja iekšlietu ministrs Mateo Salvīni.
    Viņš to noliedza.
    Tomēr Salvīni paziņoja par nepieciešamību pēc pirmstermiņa vēlēšanām.
    Pagaidām notikumu attīstība nav skaidra.

    “Twitter” slēdz ar Ķīnas valdību saistītos kontus

    „Twitter” slēdza vismaz 200 000 ar Ķīnas valdību saistītus kontus.
    Profilus uzskatīja par daļu no kampaņas pret Honkongas protestiem.
    Tāpat mikroblogošanas vietnē uzņēmums aizliegs valsts mediju reklāmas.
    Sabiedrības neapmierinātība un protesti Honkongā norisinās vismaz trešo mēnesi.

    Eiropas Komisija noraida Džonsona “Brexit” piedāvājumu

    Eiropas Komisija noraidīja britu premjera Borisa Džonsona prasību.
    Viņš aicināja atteikties no Īrijas robežas pagaidu risinājuma.
    Tomēr Brisele norādīja uz tā nepieciešamību.
    Tas kārtējo reizi iedragā progresu „Brexit” sarunās.

    Ukrainā maksās atlīdzību ziņotājiem par korupciju

    Ukrainā ziņotājiem par korupciju pienāksies daļa no kukuļa.
    Atlīdzība iecerēta līdz 10% no summas.
    Šādu likumprojektu gatavo Ukrainas prezidenta Volodimira Zelenska administrācija.

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti