Ziņas vieglajā valodā 18. augustā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem un 8 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 18. augustā.

Ziņas vieglajā valodā 18. augustā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Baltkrievijā jau desmito dienu notiek protesti

Baltkrievijā jau desmito dienu iedzīvotāji protestē pret prezidenta vēlēšanu rezultātu viltošanu.

Arvien vairāk valsts rūpnīcu darbinieki pievienojas streikotājiem.

Bet Baltkrievijas līdzšinējais prezidents Aleksandrs Lukašenko apsūdz opozīciju par mēģinājumu sagrābt varu.

Lukašenko paziņoja, ka opozīcija vēlas lauzt līgumu ar Krieviju, kā arī vērsties pret krievu valodu un krievu uzņēmējiem.

Lukašenko saka, ka varasiestādes to nepieļaus un vērsīsies pret opozīcijas pārstāvjiem.

Eiropas līderi spriedīs, kā reaģēt uz Baltkrievijā notiekošo 

Rīt iespējamo reakciju uz notikumiem Baltkrievijā apspriedīs Eiropas Savienības līderi.

Šodien Eiropadomes priekšsēdētājs Šarls Mišels par Baltkrieviju runāja ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Ar Putinu sazinājās arī Vācijas kanclere Angela Merkele.

Merkele teikusi, ka Baltkrievijai nekavējoties jāatbrīvo politieslodzītie.

Savukārt Putins uzsvēris, ka ir nepieņemama citu valstu iejaukšanās Baltkrievijas iekšējās lietās.

 

Saeima pieņem paziņojumu saistībā ar situāciju Baltkrievijā

Latvijas Saeima šodien pieņēma paziņojumu saistībā ar situāciju Baltkrievijā.

Saeima aicina Baltkrievijā organizēt atkārtotas valsts prezidenta vēlēšanas.

Tajās uz vienlīdzīgiem noteikumiem jāļauj piedalīties opozīcijai.

Arī Lietuvas Seims un Igaunijas valdība aicina neatzīt notikušo Baltkrievijas vēlēšanu rezultātus un sarīkot jaunas vēlēšanas.

 

Valdība sāk darbu pie 2021. gada budžeta

Valdība šodien sāka darbu pie nākamā gada budžeta.

Valdībai jāatrod nauda mediķu un pedagogu algām, bērnu ar invaliditāti atbalstam.

Valdības vadītājs Krišjānis Kariņš atzīst, ka ir ļoti daudz vajadzību, tāpēc ministrijām ir jāpārskata savi izdevumi.

Patlaban ministrijas ir atradušas ap 54 miljoniem eiro, ko varēs pārdalīt.

 

Augstskolu pedagogi saņems lielāku algu

No 1. septembra augstskolu pedagogi saņems lielāku algu.

Tā šodien lēma valdība.

Pagaidām nauda atrasta tikai šī gada četriem mēnešiem.

Valdība sola naudu nākamajam gadam atrast, plānojot nākamā gada budžetu.

 

Turpinās darbu pie nodokļu reformas 

Valdībai jāturpina gatavot nodokļu reformu.

Valdība šodien vēl neskatīja Finanšu ministrijas piedāvājumu.

Vairākas partijas iebilst ministrijas priekšlikumiem, tādēļ vēl nepieciešamas sarunas.

Arī eksperti atzīst, ka izmaiņas nodokļu sistēmā ir vajadzīgas.

Ir nepieciešama nauda veselības obligātajai apdrošināšanai, tomēr šobrīd Finanšu ministrijas piedāvājums ir nepilnīgs.

Aizvadītajā diennaktī miris viens Covid-19 slimnieks

Aizvadītajā diennaktī Latvijā nav reģistrēti jauni saslimšanas gadījumi ar Covid-19, bet viens inficētais nomiris.

Viņam bija vairāk nekā 80 gadu un vairākas hroniskas saslimšanas.

Viņu inficēja ģimenes loceklis.

Igaunijā aizvadītajā diennaktī inficēšanās atklāta astoņiem cilvēkiem, bet Lietuvā 38 cilvēkiem.

 

Sākas Garīgās mūzikas festivāls

Sākas starptautiskais Garīgās mūzikas festivāls.

To šodien atklāj Rīgas Domā ar koncertu "Eņģeļi un dēmoni".

Tas ir ērģelnieces Ivetas Apkalnas solokoncerts.

Festivāls turpināsies līdz 5. septembrim.

Tajā paredzēti dažādi koncerti, kuros uzstāsies pazīstami Latvijas un citu valstu mūziķi.

 

Laika ziņas

Trešdien pārsvarā būs sauss un saulains laiks.

Tikai vietām iespējams īslaicīgs lietus un pērkona negaiss.

Lēns austrumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +7..+15 grādi, dienā +22..+28 grādi.

Rīgā sauss un saulains laiks ar lēnu austrumu, ziemeļaustrumu vēju.

Gaisa temperatūra naktī +14 grādi un dienā līdz +26 grādiem.

Laika tips otrais - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti