Ziņas vieglajā valodā 15. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 15. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 15. decembrīDace Simanoviča

     

     

     

    Gaidāma vējaina nakts

    Naktī uz pirmdienu, 16. decembri, Latvijā būs vējš ar spēcīgām brāzmām. Tā brīdina sinoptiķi.

    Vējš pūtīs no dienvidu un dienvidrietumu puses.

    No rīta tas pāries rietumu vējā.

    Lielā valsts daļā vēja brāzmas var sasniegt 17-22 metrus sekundē.

    Kurzemes rietumkrastā naktī var būt pat brāzmas līdz 27 metriem sekundē.

    Vējš sāks pierimt dienas vidū Kurzemē un rīt vakarā valsts austrumos.

     

    ANO klimata konferencē neizdodas vienoties

    Zinātnieku un pasaules līderu skatījums klimata jomā būtiski atšķiras.

    Tas ir galvenais secinājums pēc ANO starptautiskā klimata konferences.

    Tā notika Madridē vairāk nekā divas nedēļas un noslēdzās šodien.

    Dalībnieki nevarēja vienoties, ka visām valstīm vairāk jācīnās pret gaisa piesārņojumu.

    Lielākie iebildumi ir ASV, Indijai, Brazīlijai un Ķīnai.

    Tās ir vienas no lielākajām piesārņojuma radītājām.

     

    Filipīnās zemestrīcē četri bojāgājušie

    Zemestrīces sekas Filipīnās, 15.12.2019.

    Filipīnu dienvidos bija spēcīga zemestrīce.

    Vismaz četri cilvēki ir gājuši bojā.

    Cietušas arī ir ēkas un traucēta elektroapgāde.

    Zemestrīcei sekoja vairāki desmiti pēcgrūdienu.

    Drošības pēc evakuētas slimnīcas un apturētas mācības skolās.

    Tas tāpēc, ka tiks pārbaudīts, vai ēkas ir drošas.

    ASV Ģeoloģijas dienests ziņo, ka cunami draudi nepastāv.

     

    Talsu novadā medībās miris mednieks

    Talsu novadā medību laikā sašauts mednieks.

    No gūtajiem ievainojumiem viņš gāja bojā.

    Sākotnējā izmeklēšana liecina, ka viens no medniekiem nejauši sašāvis kolēģi.

    Uz notikuma vietu izsaukti mediķi, bet viņa dzīvību neizdevās glābt.

    Valsts policija sākusi kriminālprocesu un turpina izmeklēšanu.

     

    Neiesaka mežā rotāt eglīti ar kārumiem

    Ziemassvētku laikā iet uz mežu un ar kārumiem rotāt eglīti nav vēlams.

    Meža speciālisti atgādina, ka dzīvnieki tā nemeklē sev barību ziemā.

    Turklāt īpaši uzmanīgiem jābūt ar izvēlētiem produktiem.

    Ne visu meža dzīvnieki drīkst ēst.

    Meža speciālists Kaspars Riže atgādina, ka labais nodoms var sagādāt raizes.

    Vislabāk ēdienu meža zvēriem ir nodot medniekiem.

    Jāatceras arī tas, ka produktiem jābūt svaigiem.

     

    Labdarības koncerts

    Rīgas Domā notika Ziemassvētku labdarības koncerts "Apsnieg eņģeļu koks".

    To jau septīto gadu rīko Bērnu paliatīvās aprūpes biedrība.

    Koncertā vāc ziedojumus neizārstējami slimiem bērniem un viņu ģimenēm.

    Rīgas Domā skatāma arī foto izstāde "Sapņu tilti".

    Tā tapusi Latvijā sadarbībā ar fotogrāfi Andželu Forkeri no ASV.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti