Ziņas vieglajā valodā 14. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 14. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 14. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pedagogi tomēr streikos

Pedagogi 19.septembrī tomēr sāks streikot.

Tā nolēma pedagogu arodbiedrība.

Šovakar notika arodbiedrības padomes ārkārtas sēde.

Tajā apsprieda valdības piedāvāto kompromisu.

Valdība piedāvā pedagogu algām 56 miljonus eiro.

Šī nauda paredzēta vispārējās izglītības skolotājiem.

Arodbiedrība prasa naudu arī pirmsskolas un profesionālās izglītības pedagogiem.

Tomēr valdība papildu naudu nesola.

Arodbiedrība uzskata, ka tas nav godīgi, tāpēc beztermiņa streiks būs.

 

Satversmes tiesa atsaka ierosināt lietu

Satversmes tiesa atteica ierosināt lietu par pašvaldības pienākumu demontēt padomju pieminekļus.

Satversmes tiesā vērsās Daugavpils dome, kas to apstrīdēja.

Satversmes tiesa norāda, ka pašvaldībai ir pienākums finansiāli iesaistīties šo pieminekļu demontāžā.

 

Zviedrijas parlamenta vēlēšanu rezultāti apstiprina labējo spēku uzvaru

Par nākamo Zviedrijas premjeru varētu kļūt Moderātu partijas līderis, 58 gadus vecais Ulfs Kristersons

Zviedrijā parlamenta vēlēšanās uzvarēja labējie.

Šovakar kļuva zināmi parlamenta vēlēšanu rezultāti.

Labējo spēku blokam ir neliels pārsvars pār kreisajiem.

Zviedrijas premjere, sociāldemokrātu līdere Magdalēna Andešsone atzinusi zaudējumu vēlēšanās un paziņojusi par demisiju.

Viņa paliks premjeres amatā, līdz tiks izveidota jauna valdība.

Zviedrijā kopš 2014. gada pie varas bija kreisie spēki ar sociāldemokrātiem priekšgalā.

 

Rosina samazināt elektrības patēriņu

Eiropas Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena šodien Eiropas Parlamentā teica ikgadējo uzrunu par stāvokli Eiropas Savienībā.

Leiena daudz runāja par augstajām elektrības un gāzes cenām.

Viņa rosināja samazināt elektrības patēriņu un aplikt enerģijas ražotāju peļņu ar īpašu nodevu.

Iekasētā nauda būtu atbalsts dalībvalstu iedzīvotājiem un uzņēmumiem.

 

Ukraina turpina atgūt savas zemes

Ukrainas armija turpina atbrīvot savu zemi.

Harkivas apgabalā krievu karaspēks padzīts no vairāk nekā 300 ciemiem un pilsētām.

No krievu karaspēka atbrīvotajā Izjumā notika svinīga Ukrainas karoga pacelšanas ceremonija.

Tajā piedalījās arī Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

Viņš teica, ka Ukrainas karaspēks virzās uz priekšu tuvāk uzvarai.

 

Armēnija: Sadursmēs ar Azerbaidžānu krituši 105 Armēnijas karavīri

Armēnija paziņojusi, ka sadursmēs ar Azerbaidžānu krituši 105 Armēnijas karavīri.

Sadursmes izcēlās naktī uz otrdienu.

Armēnija arī apsūdz Azerbaidžānu jaunu teritoriju okupēšanā pēc sadursmēm.

Šodien vardarbība uz robežas bija mazāka, taču abas puses apsūdzēja viena otru pamiera pārkāpšanā.

Otrdien ar Krievijas starpniecību tika panākta vienošanās par uguns pārtraukšanu.

Starp Armēniju un Azerbaidžānu ir konflikts Kalnu Karabahas dēļ.

 

Jūrmalā vāc parakstus pret divu bibliotēku slēgšanu

Jūrmalas iedzīvotāji savākuši vairāk nekā 1200 parakstītu pret divu bibliotēku slēgšanu.

Vēstule ar parakstiem nosūtīta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.

Jūrmalas iedzīvotāji aicina apturēt Jūrmalas domes lēmumu par Bulduru un Asaru bibliotēku likvidāciju.

 

Laika ziņas 

Ceturtdien Latvijā gaidāms mākoņains, brīžiem skaidrosies.

Daudzviet īslaicīgs lietus, dienā vietām līs stipri, iespējams pērkona negaiss.

Naktī atsevišķos rajonos veidosies migla.

Dienvidu, dienvidrietumu vējš 4-9 metri sekundē, vietām Vidzemē piekrastē brāzmās līdz 15 metriem sekundē. 

Gaisa temperatūra naktī 10…14 grādi. Dienā 12…16 grādi.

 

Rīgā īslaicīgs lietus, dienā līs stipri, pēcpusdienā iespējams pērkona negaiss.

Dienvidu, dienvidrietumu vējš 3-8 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 12…13 grādi, dienā 14…15 grādi.

Laika tips 2. - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti