Ziņas vieglajā valodā 13. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 13. oktobrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 13.oktobrīDace Simanoviča

 

Covid-19 dēļ nosaka jaunus ierobežojumus

Tā kā ar Covid 19 slimo arvien vairāk cilvēku, būs jauni ierobežojumi.
Veikalā, aptiekā, izstādē un citās sabiedriskās vietās būs jālieto sejas maska.
Līdz šim maska obligāta bija tikai sabiedriskajā transportā.
Bāri, kafejnīcas, restorāni varēs strādāt līdz pusnaktij.
Pie viena galdiņa turpmāk varēs sēdēt četri cilvēki.
Interešu izglītība notiks attālināti.
Klātienē tā varēs notikt tikai individuāli.
Pēc skolēnu brīvlaika 7.–12. klašu skolēni mācīsies attālināti.

Latvijā atklāti 75 jauni Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī atklāti 75 jauni Covid-19 gadījumi.
Viens cilvēks miris.
Stacionāros pašlaik ārstējas 70 pacienti.
Tik daudz cilvēku līdz šim slimnīcās nav bijis.

Covid-19 testi vairs nebūs pieejami visiem

Visiem Covid-19 testus vairs netaisīs.
Paredzēts, ka uz pārbaudi nosūtīs ģimenes ārsts.
Vēl pārbaudīs tos cilvēkus, kuriem ir slimības pazīmes, un tos, kuri bijuši kopā ar kādu Covid-19 slimnieku.

Valsts policijas priekšnieka amatā apstiprina Ruku



Valdība bez diskusijām Valsts policijas priekšnieka amatā apstiprināja Armandu Ruku.
Jaunais policijas priekšnieks apzinās, ka darba būs daudz.
Arī eksperti saka, ka Rukam izaicinājumu netrūks.

Armija nevedīs humānas palīdzības kravu uz Ukrainu

Nacionālie bruņotie spēki oktobrī nevedīs humānās palīdzības kravu uz Ukrainu.
Tas nenotiks drošības apsvērumu dēļ.
Ja kravu vestu, tad karavīriem pēc tam būtu jādodas pašizolācijā.
Saziedoto pārtiku, apģērbu un apavus saņems sociāli mazaizsargātie iedzīvotāji Skrundā, Kuldīgā un Rēzeknē.

Parādu atgūšanai no alimentu nemaksātājiem piesaistīs ārpustiesas pakalpojumu sniedzējus

Lai atgūtu parādus no uzturlīdzekļu parādniekiem, plāno piesaistīt ārpustiesas pakalpojumu sniedzējus.
Tas tāpēc, lai parāda atgūšana būtu raitāka.
Tāpat plānots, ka uzturlīdzekļu parādnieki nedrīkstēs spēlēt azartspēles.
Tā otrdien lēma valdība.
Šādi noteikumi varētu būt no nākamā gada aprīļa.

Stradiņa slimnīca lūdz atsaukties donorus

Stradiņa slimnīca lūdz steidzami atsaukties 0 negatīvās asinsgrupas donorus.
Asinis nepieciešamas, jo jāveic steidzama operācija.
Donori var doties uz jebkuru no asins nodošanas punktiem.
Kopumā donoru skaits nav mazinājies, taču ierobežojumu dēļ Donoru centrs vairs nebrauc uz darba vietām.
Un tas ietekmē asins krājumus.

Tihanovska izvirza ultimātu Lukašenko

Baltkrievijas pāšpasludinātais līderis Aleksandrs Lukašenko. 2020. gada 28. septembrī.


Baltkrievijas opozīcijas līdere Svetlana Tihanovska prasa Aleksandram Lukašenko 13 dienu laikā paziņot par savu aiziešanu.
Tihanovska brīdina, ja viņš tā nerīkosies, būs streiki un ceļu bloķēšana.

 ES vienojas par kritērijiem ceļošanas ierobežojumiem

Eiropas Savienības dalībvalstis otrdien, 13. oktobrī, vienojās par kopīgiem kritērijiem ceļošanas ierobežojumiem.
Noteikumi gan nebūs dalībvalstīm tiesiski saistoši.
Paredzēts katru nedēļu publicēt Eiropas Savienības karti.
Tajā ar luksofora krāsām raksturos, cik riskants ir katrs apgabals.
Ceļojot no zaļajām zonām nekādus ierobežojumus nenoteiks.
No pārējām valstīm – varēs prasīt ievērot karantīnu vai veikt Covid 19 testu.

Igaunijā nemazinās pašizolācijas laiku

Igaunija nesamazinās pašizolācijas laiku.
Tādu ieceri valdība noradīja.
Lietuva savukārt domā par pašizolācijas laika samazināšanu.

Turcija nosūta izpētes kuģi uz Vidusjūra austrumiem

Turcija nosūtīja uz Vidusjūras austrumiem ģeoloģiskās izpētes kuģi.
Tas atkal pasliktināja Turcijas attiecības ar Grieķiju.
Grieķija vēlas, lai Eiropas Savienība piemēro sankcijas Ankarai.
Eiropas Savienība un Vācija aicina Turciju atturēties no provokācijām un nesaasināt situāciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt