Ziņas vieglajā valodā 11.septembrī

Ziņas vieglajā valodā 11. septembrī.

 

Ziņas vieglajā valodā 11.septembrīAgnese Vasermane

Pašizolācija būs jāievēro pēc iebraukšanas Latvijā arī no Igaunijas

Pašizolācija būs jāievēro pēc iebraukšanas Latvijā arī no Igaunijas.
Tur ļoti pieaugusi saslimstība ar Covid-19.
Tā ziņo Slimību profilakses un kontroles centrs.
Pašizolācijas prasība stāsies spēkā sestdien, 12. septembrī.
Kopumā divu nedēļu pašizolācijā cilvēkiem jāatrodas pēc iebraukšanas Latvijā no 30 valstīm.
Pašizolācija nav jāievēro pēc iebraukšanas Latvijā vien no piecām Eiropas valstīm – Lietuvas, Somijas, Lihtenšteinas, Kipras un Vatikāna.

Virza ieceri par jaunas sabiedrisko mediju ēkas būvniecību

Mediju uzraudzības padome lielā steigā virza projektu par jaunas sabiedrisko mediju ēkas būvniecību.
Tam cer piesaistīt vairākus desmitus miljonus Eiropas naudas.
Jaunajā ēkā darbotos Latvijas Radio un Latvijas Televīzija.
Latvijas Radio ieceri uzskata par ļoti sasteigtu.
Vai Eiropas Komisija atbalstīs naudas piešķiršanu ēkas būvniecībai, varētu būt skaidrs nākamā gada pavasarī.
Tādā gadījumā ēka būtu jāpabeidz līdz 2026. gadam.

Pieslēdz apkuri pirmajai "Rīgas namu pārvaldnieka" ēkai

Piektdien, 11. septembrī, pieslēdza apkuri pirmajai "Rīgas namu pārvaldnieka" apsaimniekotajai daudzdzīvokļu ēkai.
Apkuri lūdza pieslēgt šīs ēkas pilnvarotais pārstāvis.
Pēc apkures pieslēgšanas siltums nonāk dzīvokļos tad, kad āra gaisa temperatūra ir zemāka par plus 12 grādiem.
Ja gaisa temperatūra ir augstāka, radiatori nav silti.

Svētdien Minskā iedzīvotāji plāno vērienīgu protesta gājienu

Svētdien Minskā iedzīvotāji plāno vērienīgu protesta gājienu.
Kopš prezidenta vēlēšanām 9. augustā Baltkrievijā katru dienu notiek protesti pret prezidentu Aleksandru Lukašenko.
Viņu apsūdz prezidenta vēlēšanu rezultātu viltošanā.
Cilvēki protestē arī pret drošībnieku vardarbību pret cilvēkiem.
Lukašenko nākamnedēļ dosies uz Krieviju.
Viņam plānota tikšanās ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Desmit ES valstis gatavas uzņemt migrantus no Lesbas salas

Desmit Eiropas Savienības dalībvalstis ir gatavas palīdzēt un uzņemt migrantus no bēgļu nometnes Grieķijas Lesbas salas.
Lesbas salā atrodas lielākā bēgļu nometne Eiropā – Morijas nometne.
Tā bija cilvēku pārpildīta.
Nometnē pēdējās dienās izcēlās lieli ugunsgrēki.
Ugunsgrēkos daudzi cilvēki zaudēja pajumti.
Eiropas valstis ir ar mieru uzņemt nepilngadīgus migrantus.

ASV izceļas plaši mežu ugunsgrēki

Amerikas rietumos izcēlušies plaši mežu ugunsgrēki.
Ugunsgrēkos gājuši bojā vairāki cilvēki.
Līdz pamatiem nopostītas daudzas ēkas.
Simtiem tūkstoši cilvēku bija spiesti pamest mājas.
Visvairāk ugunsgrēki skāruši Kaliforniju, Oregonu un Vašingtonu.
Tie ir Amerikas štati jeb apgabali.

Pasaules čempionāts parahokejā notiks Ostravā

Nākamais pasaules čempionāts parahokejā notiks Čehijas pilsēta Ostravā.
Tā informē Starptautiskā Paralimpiskā komiteja.
Sacensības notiks nākamgad maija sākumā.
Tajās piedalīsies astoņas komandas.
Piecas labākās pēc tam brauks uz 2022. gada Pekinas ziemas paralimpiskajām spēlēm.
Ostravā atrodas viena no nedaudzajām hokeja arēnām Eiropā, kas pilnībā piemērota cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Para ledus hokejs ir komandas sporta spēle uz ledus.
Tā ir tāda pati kā hokejs ar ripu.
Taču domāta cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Sporta veidā izmanto speciālas sporta kamanas un papildu aprīkojumu.

Sportistes gaitas beigs ievērojamā Austrālijas parasportiste Kosmala

Sportistes gaitas beigs ievērojamā Austrālijas parasportiste Elizabete Kosmala.
Viņa ir piedalījusies 12 paralimpiskajās spēlēs.
1972. gada paralimpiskajās spēlēs sportiste kļuva par čempioni peldēšanā.
Turpmākajās spēlēs viņa izcīnīja 12 medaļas šaušanā.
Lielākā daļa Elizabetes Kosmalas izcīnīto medaļu ir zelta medaļas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti