Ziņas vieglajā valodā 1. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 1. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 1. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Sācies jaunais mācību gads

Vairāk nekā 219 tūkstoši skolēnu 1. septembrī devās uz skolu.

Šajā mācību gadā būs daudz izaicinājumu – trūkst pedagogu, iespējams skolotāju streiks, un skolas gaitas Latvijā sāk arī ukraiņu bērni.

Mācību gada sākums nozīmē arī izmaksas.

Cenu kāpuma dēļ ģimenes iepērkas pārdomātāk.

Tās izmanto lietas no iepriekšējiem mācību gadiem un dodas uz veikaliem atlaižu laikā.

Vairāk ģimeņu vēršas pēc palīdzības pašvaldībās un dažādās organizācijās.

Apstiprina Covid-19 omikrona paveida vakcīnas

Eiropas zāļu uzraugi apstiprina Covid-19 vakcīnas, kuras pielāgotas arī omikrona paveidam.

Tās paredzētas lietošanai no 12 gadiem.

Šīs vakcīnas izstrādājuši uzņēmumi "Pfizer"/"BioNTech" un "Moderna".

Saeimas vēlēšanās nepiedalīsies vēl divi kandidāti

No Saeimas kandidātu sarakstiem svītro vēl divus deputātu kandidātus.

No partijas “Tautas varas spēks” saraksta svītrots Mārtiņš Driba un Ēriks Urtāns.

Viņi nedrīkst kandidēt, jo uz viņiem attiecas likumā noteiktais ierobežojums.

Nedrīkst pieteikt tos, kuri sodīti par tīšu noziedzīgu nodarījumu.

Lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

Vairākās pilsētās sestdien varēs dabūt pasi

Sestdien, 3. septembrī, varēs noformēt vai saņemt pasi un ID karti Rīgā, Jelgavā, Ogrē, Liepājā un Daugavpilī.

Strādās atsevišķas nodaļas.

Pakalpojumu varēs saņemt bez iepriekšēja pieraksta.

Starptautiskā misija ieradusies Zaporižjas atomelektrostacijā

Starptautiskās Atomenerģijas aģentūras misija ieradusies Zaporižjas atomelektrostacijā.

Eksperti atomelektrostacijā paliks vismaz līdz sestdienai.

Viņi novērtēs stacijas bojājumus, drošības sistēmu un darbinieku stāvokli.

Misija turp devās, neskatoties uz to, ka Krievijas karaspēks sāka apšaudīt pie atomelektrostacijas esošo pilsētu Enerhodaru.

Polija pieprasīs naudu no Vācijas par kara zaudējumiem

Polija grasās pieprasīt 1,3 triljonu eiro reparācijas no Vācijas.

Par to Polijas valdošā partija paziņoja dienā, kad Polijā piemin 83. gadadienu kopš Otrā pasaules kara sākuma.

Vācija jau iepriekš paziņoja, ka visas ar Otro pasaules karu saistītās finansiālās prasības ir nokārtotas.

"Lufthansa" atceļ reisus

Vācijas nacionālā aviokompānija "Lufthansa" piektdien, 2. septembrī, pilotu streika dēļ atcels apmēram 800 reisu.

Atcels gandrīz visus reisus no Frankfurtes un Minhenes.

Tas ietekmēs apmēram 130 tūkstošu pasažieru ceļojumu plānus.

Piloti pieprasa lielākas algas.

ANO konstatē cilvēktiesību pārkāpumus pret uiguriem

Apvienoto Nāciju Organizācija publicēja ziņojumu par cilvēktiesību situāciju Ķīnas Sjiņdzjanas autonomajā reģionā.

Tajā teikts par nopietniem cilvēktiesību pārkāpumiem.

ANO dati liecina, ka vairāk nekā miljons uiguru, kazahu un citu musulmaņu ieslodzīti internēšanas nometnēs.

Viņi spiesti apgūt komunisma ideoloģiju, runāt ķīniešu valodā un noliegt savu kultūru, valodu un reliģiju.

Eksperti to vērtē kā minoritāšu piespiedu asimilācijas kampaņu.

Pekina sākumā noliedza, ka ir šādas nometnes, bet pēc tam apgalvoja, ka šajos centros musulmaņu tautu pārstāvji apgūst profesiju un ķīniešu valodu, kā arī viņus pasargā no radikalizēšanās.

Putins neapmeklēs Gorbačova bēres

Krievijas prezidents Vladimirs Putins neapmeklēs pēdējā PSRS līdera Mihaila Gorbačova bēres.

Kremlis to pamato ar darba grafiku.

Putins ceturtdien, 1. septembrī, apmeklēja Centrālo klīnisko slimnīcu un atvadījās no aizgājēja.

Mihails Gorbačovs un Krievijas prezidents Vladimirs Putins 2004. gadā
Mihails Gorbačovs un Krievijas prezidents Vladimirs Putins 2004. gadā

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti