Ziņas vieglajā valodā 1. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 1. maijā

Ziņas vieglajā valodā 1. maijā
00:00 / 04:49
Lejuplādēt

 

 

 

Rindas pie vakcinācijas centriem

Pie vairākiem vakcinācijas centriem šodien bija garas rindas.

Vakcinācijas projekta pārstāvji to skaidro ar tehniskiem traucējumiem.

Turklāt daudzi ieradās pārāk agri.

Iedzīvotājus aicina nākt ne agrāk kā 15 minūtes pirms pieraksta laika.

Maija brīvdienās poti lielajos centros var saņemt tikai, ja ir pieraksts uz konkrētu laiku un vietu.

Pilnībā vakcinēti 52 tūkstoši

Vakcināciju pret Covid-19 Latvijā pabeiguši vairāk nekā 52 tūkstoši iedzīvotāju.

Pirmo poti saņēmuši gandrīz piecas reizes vairāk cilvēku.

Mirušu astoņi saslimušie

Aizvadītajā diennaktī Covid-19 Latvijā atklāja vēl 812 cilvēkiem, miruši 8 slimnieki.

Veica vairāk nekā 12ar pus tūkstošus izmeklējumu, pozitīvi no tiem bija 6,4%.

Trešo daļu jauno gadījumu reģistrēja Rīgā.

Latvija atbildēs Krievijai par sankcijām

Latvija atbildēs Krievijai par sankcijām pret amatpersonām.

Tā saka Ārlietu ministrija.

Krievija aizliedza iebraukt valstī vairākām Eiropas Savienības augsta līmeņa amatpersonām.

Viņu vidū ir arī Latvijas Valsts valodas centra direktors un Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes vadītāja.

Amatpersonas saka, ka liegums saistīts ar profesionālo darbu.

Taču viņi sola turpināt līdzšinējo darbu.

Aicināja svinēt demokrātiju

Saeimas priekšsēdētāja šodien aicināja pieminēt Latvijas valsts pamatlicējus un svinēt demokrātiju.

Pirms 101 gada šajā dienā sanāca Satversmes sapulce.

Tas bija pirmais tautas vēlētais likumdevējs jaunizveidotajā Latvijas valstī.

Iedzīvotāji pirmo reizi brīvās vēlēšanās izraudzījās paši savus priekšstāvjus.

Viņu galvenais uzdevums bija izstrādāt valsts pamatlikumu.

Novērota jauna putnu suga

Šodien pirmo reizi Latvijā redzēta melnplecu klija.

Tā ir jauna suga Latvijas savvaļā.

Putnu vērotāji to redzēja Kolkā Ūšu pļavā.

Tas ir neliels plēsīgs putns.

Visbiežāk to var sastapt Āfrikas un Dienvidāzijas tropu apgabalos.

No Afganistānas sāk izvest karavīrus

Afganistānā oficiāli sāka izvest Amerikas Savienoto Valstu karavīrus.

Praktiski izvešana sākās jau iepriekš.

Karavīru un tehnikas izvešanai gatavojas arī sabiedrotie.

Arī Latvijas karavīri ir Afganistānā.

Situācija šajā valstī joprojām ir saspringta un nav droša.

Ir iespējami talibu uzbrukumi.

Turcijā aiztur demonstrantus

Turcijas policija aizturēja vairāk nekā 200 demonstrantu.

Viņi piedalījās 1.maija gājienā.

Starp policiju un demonstrantiem notika grūstīšanās.

Vairākus cilvēkus nogāza zemē un aizturēja.

Stambulas varasiestādes saka, ka dažas arodbiedrības drīkstēja rīkot pasākumus, bet citas pulcējās nelikumīgi.

Tās pārkāpa pandēmijas dēļ noteiktos ierobežojumus un ignorēja aicinājumus izklīst.

Spānijā mītiņos piedalās tūkstošiem cilvēku

Tikmēr vairāk nekā 70 Spānijas pilsētās 1.maija mītiņos piedalījās tūkstošiem cilvēku.

Viņi valkāja maskas un ievēroja distanci.

Demonstranti devās ielās, vicinot dažādus karogus.

Galvenā demonstrācija notika Madridē.

Tajā piedalījās aptuveni 1000 cilvēku.

Austrālijā stingrāki ieceļošanas noteikumi

Austrālijā būs stingrāki ieceļošanas noteikumi.

Ikviens, kurš pēdējo divu nedēļu laikā bija Indijā, un ieradīsies Austrālijā, var saņemt bargu sodu.

Var nākties maksāt sodu un pavadīt piecus gadus cietumā.

Tā Austrālijas valdība cer neļaut ievest valstī Covid-19.

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī mākoņu būs maz, bet pamazām kļūs mākoņaināks.

Vakarā Daugavpils un Krāslavas pusē līs.

Naktī vietām veidosies migla.

Pūtīs mērens ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -2…+2°, dienā +7…+12°.

Laika tips: 2. - labvēlīgs

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti