Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Sācies jauns gads

Ir sācies 2023. gads.

Daudzviet pasaulē to sagaidīja ar plašām un krāšņām svinībām.

Piemēram, Parīzē Elizejas laukos uguņošanu noskatījies aptuveni miljons cilvēku.

Daudzas valstis no lielas svinēšanas un svētku salūtiem atteicās, jo vēlējās tā atbalstīt Ukrainu.

Ukrainas prezidents jaunajā gadā vēl atgriešanos pie normālas dzīves

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis savā Jaungada uzrunā teica, ka 2023. gads būs gads, kad Ukrainai jāatgūst savas zaudētās zemes, bet Ukrainas iedzīvotājiem jāatgriežas savās mājās.

Jaunajā gadā Zelenskis visiem novēlēja atgriešanos pie normālas dzīves.

Bijušais Lielbritānijas premjerministrs domā, ka jaunais gads būs labāks par iepriekšējo

Jaunais gads būs daudz labāks par aizvadīto.

Par to ir pārliecināts bijušais Lielbritānijas premjerministrs Boriss Džonsons.

Džonsons uzskata, ka inflācija samazināsies.

Ķīna atgūsies no omikrona un Putins zaudēs Ukrainā.

Džonsons Lielbritānijas valdības vadītāja amatu atstāja pagājušajā gadā.

Horvātija ieviesusi eiro

Horvātijā no šodienas ieviesusi eiro un kļuvusi par 20. eirozonas valsti.

Horvātija no šodienas ir arī Šengenas valsts.

Tie ir divi milzīgi sasniegumi Eiropas Savienības jaunākajai dalībvalstij, kas abi panākti vienā dienā.

Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena to nodēvēja par vēsturisku notikumu.

Iestāšanās Šengenas zonā nozīmē, ka cilvēki varēs brīvi ceļot, un uzņēmējdarbību netraucēs dažādas pārbaudes.

Filipīnās spēcīgas lietavas

Filipīnas piedzīvo spēcīgas lietavas, plūdus un zemes nogruvumus.

Dabas stihijā ir daudz bojā gājušo un bezvēsts pazudušo.

Vairāk nekā 50 tūkstoši cilvēku bija spiesti atstāt savas mājas.

Nodarīti lieli postījumi lauksaimniecībai un infrastruktūrai.

Latvijā gads sācies ar traģisku ugunsgrēku

Latvijā 2023. gads sācies ar traģisku ugunsgrēku Valmieras novadā.

Bojā gāja divi cilvēki.

Tieši ar svētkiem saistītu negadījumu nav daudz.

Divi vīrieši guva nopietnas traumas nepareizi apejoties ar pirotehniku.

Uz ceļiem notika ap 70 satiksmes negadījumu, kuros cieta 14 cilvēki.

Policija pieķēra 16 šoferus, kuri brauca dzērumā.

Eiropā ir neparasti silts laiks

Latvijā un arī citur Eiropā ir neparasti silts laiks.

Gaisa temperatūra Latvijā sasniedza 6..10 grādus, bet Daugavpilī pat 11 grādus.

Tik silts laiks janvārī Latvijā ir pirmo reizi.

Siltā laika dēļ upēs sāk iet ledus un ceļas ūdens līmenis.

Tādā laikā var applūst zemākās vietas.

Laika ziņas

Rīt Latvijā būs mākoņains laiks.

Naktī un rīt pēcpusdienā lietus.

Atsevišķos rajonos būs bieza migla.

Vietām ceļi būs slideni.

Naktī lēns vējš, dienā dienvidu, dienvidaustrumu vējš 2–7 m/s.

Gaisa temperatūra naktī 0..5°, ziemeļaustrumu rajonos 0..-3°. Dienā 3..7°, austrumos 0..3°.

Rīgā naktī un pēcpusdienā lietus, migla.

Lēns vējš 1–5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī 1..3°, dienā 3..5°. Laika tips 3. – nelabvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti