Sadaļas Sadaļas

Vilcienu un autobusu maršrutus plānos centralizēti

Panākta vienošanās par centralizētu vilcienu un autobusu maršrutu plānošanu. Par to piektdien paziņoja Satiksmes ministrija. Taču pilnīga vienprātība nav panākta par to, kam piederēs gala vārds vienota sabiedriskā transporta tīkla izveidē. Pašvaldības vēlas šo uzdevumu uzticēt īpašai padomei, ministrija - pēdējo vārdu paturēt sev.

Autobusu parku darbinieku piketiem pie valdības mājas nevajadzētu atkārtoties, ja puses panāks vienošanos par maršrutu plānošanu nākotnē. Pašlaik plānošanas reģioni vietējos maršrutos pasūtījuši pārvadātājiem lielāku apjomu, nekā budžetā iedalīta nauda.

Ministriju, pārvadātāju un pašvaldību pārstāvji panākuši vienošanos par vienota vilcienu un autobusu tīkla izveidošanu. Maršrutu plānošanai veidos Sabiedriskā transporta padomi, līgumus ar pārvadātājiem slēgs Autotransporta direkcija, kas līdz šim plānojusi starppilsētu satiksmi. Taču lielākais klupšanas akmens ir par to, vai padomei jābūt lemjošai vai konsultatīvai.

„Mēs uzskatām, ka konsultatīvā padome nav nekas – tās lēmumus var ņemt, var neņemt vērā,” saka Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks. Viņš stāsta, ka autobusu parki un pašvaldības uzskata, ka vilcienu un autobusu maršruti, tarifi jānosaka transporta padomē, pretējā gadījumā visu tīklu noteiks direkcijas valde trīs cilvēku sastāvā.

„Ņemot vērā, ka šobrīd budžetā finansējums nav pietiekošs, kāds būtu vajadzīgs pie esošā maršrutu tīkla apjoma, mums ir bažas, ka, nonākot Autotransporta direkcijā, šie maršruti kardināli tiks slēgti ciet, neraugoties uz to, vai iedzīvotājiem tie ir vajadzīgi vai nav,” satraucas Ošenieks.

Viens no Autotransporta direkcijas valdes locekļiem Andulis Židkovs apgalvo pretējo - sabiedriskā transporta pieejamība nesamazināsies, bet izdosies samazināt nobraukto kilometru skaitu.

Esošajā modelī ne vienmēr varēja panākt, lai nav paralēlu reisu. Es domāju, mēs panāksim optimālākus grafikus, lielāku piepildījumu un tas rezultātā prasīs mazāku budžeta naudu. Bet absolūti nav mērķa mazināt pieejamību,” saka Andulis Živkovs.

Par īpašās padomes statusu sarunas sekos, taču joprojām nav atrisināts jautājums - kad pārvadātājiem samaksās par iedzīvotāju vešanu vietējās nozīmes maršrutos. Parāds par padarīto pērn ir ap 800 tūkstošiem latu, šogad vēl vajadzēs miljonu trīssimt tūkstošus. Ja tuvākajā laikā nauda nebūs, vismaz pieci uzņēmumi varētu bankrotēt, izteikusies Pašvaldību savienība.

Saeima paredzējusi mainīt likumu, lai parādus varētu segt no valsts budžeta. Tikmēr pārvadātāji nākamnedēļ sanāks uz apspriedi par tālāko rīcību, jo nauda nepieciešama nekavējoties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt