Līdz šim šāda veida kravas veda uz, tā saucamo, „koku ostu”, kur gan, palielinoties sauskravu apjomam, vietas pie piestātnēm, sāka pietrūkt.
Termināļa būvniecība ir noslēgums daudziem projektiem, ko izdevies ostai piesaistīt aizejošajā plānošanas periodā, izmantojot ES Kohēzijas Fondu. Kad nolēma paplašināt ostu, tad Ventspilī uzbūvēja apvedtiltu. Pēc tam rekonstruēja galveno maģistrāli un tiltu pār Ventu, ko pēc termināļa nodošanas ekspluatācijā pacels daudz biežāk.
Ventspils osta šos piecus hektārus jaunajā teritorijā izīrēs ventspilnieku uzņēmumam ''Ventsplac'', kam šobrīd esot ātrākā kuģu iekraušanas jauda Latvijā. Kokostas kuģi ir salīdzinoši nelieli, tie pārvedīs papīrmalku, šķeldu, rapšu granulas, mizas un kūdru. Latvijas kokmateriāli vispirms jau interesē skandināvus.