Rīta Panorāma

Festivāls «Baleta Zvaigznes Jūrmalā» svin 20 gadu jubileju. Intervija ar Aivaru Leimani

Rīta Panorāma

Ročesteras katedrālē uz laiku ierīko minigolfa laukumu

«Dzīve ir ceļš!»: VAS Latvijas Valsts ceļi - 100. Intervija ar Jāni Langi

«Valsts ceļi»: Ceļu remontos var iesaistīt privātos partnerus, bet maksas ceļu Latvijā nebūs

 “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) gatavi diskutēt par dažādā iespējām atrast papildu finansējumu ceļu remontiem, piemēram, arī attīstot publisko un privāto partnerību, taču tas nenozīmēs, ka Latvijā parādīsies maksas ceļi, LTV “Rīta panorāmā” uzsvēra LVC vadītājs Jānis Lange.  

Viņš norādīja, ka LVC gatavi diskutēt par dažādām iespējām piesaistīt finansējumu ceļiem un piedāvās iespējamos risinājumus arī Satiksmes ministrijai.

Piemēram, no kravas automašīnām nākotnē varētu iekasēt maksu par valsts ceļu lietošanu - nevis par valstī pavadīto laiku, bet par  nobraukto kilometru skaitu.

Šādu sistēmu var ieviest, un ar šiem potenciālajiem ieņēmumiem var segt daļu no remontu izdevumiem, sacīja Lange.

Viņš norādīja, ka LVC gatavi diskutēt arī par publisko privāto partnerību.

Lange gan uzsvēra, ka satiksmes intensitāte Latvijā nav tāda, ka varētu spriest par maksas ceļiem, “par maksas ceļiem Latvijā runas nav”.  

KONTEKSTS:

Ceļa rekonstrukcijas darbi uz Vidzemes šosejas būs pēdējie, kam pieejami līdzekļi no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Nākamgad šīs naudas ceļiem vairs nebūšot.  Nozares pārstāvji uzsver – ceļu infrastruktūras stāvoklis jau vairākus gadus ir kritisks, tāpēc valdībai būtu jārod iespējas autoceļu finansēšanai. 

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits pauda, ka ilgtermiņā  varētu runāt par ceļu nozares finansēšanu, palielinot akcīzes nodokli degvielai.

Daudz sliktāks stāvoklis ir uz reģionālajiem ceļiem. Kaut daļu no šīs infrastruktūras administratīvi teritoriālās reformas ietvaros plānots nodot pašvaldību īpašumā, valsts dotāciju līdz 2021. gadam šiem mērķiem būtiski palielināt nav plānots.

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti