Autobusu tarifi dažādos reģionos ir atšķirīgi, tāpēc to izlīdzināšanas procesā biļetes cena atsevišķos novados samazinās, citos – paliek nemainīga vai palielinās. Valkas iedzīvotājiem brauciens pilsētas autobusā tagad kļuvis dārgāks par 15 eirocentiem.
“Nu nepareizi mums viss te ir. Visi cilvēki ir neapmierināti. Uz poliklīniku aizbraukt var, bet atpakaļ – nu nekādi. Cenu nu jau ir pacēluši, tas jau nekur neder, 50 centi – tas ir par daudz tomēr,” sašutumu pauž Valkas iedzīvotāja Aina Lase.
“Ļoti dārgs autobuss mums, pensionāriem, bet uz pilsētu ir jātiek. Mums šeit nav veikalu, tāpēc sanāk, ka jābraukā katru dienu. Uz turieni var aiziet ar kājām, bet atpakaļ – ja tev sāp kājas vai ir smagi maisiņi un somas – tad nekā..” piekrīt Valkas iedzīvotāja Margarita Švalbe.
Pasažieru pārvadātāja “VTU Valmiera” Pārvadājuma daļas vadītāja Anda Liepiņa norāda – tarifi izlīdzināti, lai iedzīvotāji visā valstī par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu pēc vienādiem principiem.
“Doma ir tāda, ka tuvākajā nākotnē, lai cilvēks var rēķināties, ka ar jebkuru sabiedrisko transportu braucot – gan ar vilcienu, gan ar autobusu, - visur būs vienādas cenas. Lai jūs, aizbraucot uz Liepāju, par to nobraukto attālumu maksātu tik, cik, piemēram, aizbraucot uz Daugavpili. Lai cilvēki zina, ar ko rēķināties,” skaidro Liepiņa.
Līdz ar tarifu izlīdzināšanu brauciens Valkā pilsētas autobusā kļuvis dārgāks. Taču ieguvēji ir tie, kuri dodas tālākā ceļā, kas pārsniedz 33 kilometru attālumu, jo maksa par braucienu tad ir zemāka. Tātad – jo garāki posmi jābrauc, jo lētāk klientam tas izmaksā.
"Valkas iedzīvotājiem noteikti ir dārgāks brauciens kļuvis, bet iedzīvotājiem, kas mēro tālāku šo ceļu, viņiem ir izdevīgāk tomēr. Agrāk maršruts Valka – Smiltene maksāja 2,7 eiro, bet tagad ir 2,3 eiro,” stāsta Liepiņa.
Autobusu tarifu izlīdzināšana visā valstī notiks trīs gadu laikā.