Turpina palielināt iespēju valsts pārvaldes pakalpojumus saņemt tuvāk dzīvesvietai

No 2015. gada Latvijā izveidoti 122 Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri. To mērķis ir pietuvināt visdažādākos valsts pārvaldes sniegtos pakalpojumus cilvēkiem reģionos. Tuvāko gadu laikā visā Latvijas teritorijā šādu klientu apkalpošanas centru skaits sasniegs gandrīz sešus simtus.

"2008. gada krīzes laikā daudzas iestādes aizvēra savus klientu apkalpošanas centrus. Iedzīvotājiem nereti bija jādodas uz citu pašvaldību, kādu lielāku pilsētu, lai saņemtu ikdienas pakalpojumus. Šobrīd, laikā, kad mēs principā varam visus pakalpojumus saņemt elektroniski, iedzīvotāji tos var saņemt, vai nu piesakoties no mājām, vai arī, ja nav iespējams izmantot e-pakalpojumus, cilvēks var nākt uz pašvaldības klientu apkalpošanas centru," stāstīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) valsts sekretāra vietnieks Gatis Ozols.

Viens no šādiem valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem kopš 2015. gada veiksmīgi darbojas Ulbrokā. Populārākie pakalpojumi, ko iedzīvotāji šeit mēdz izmantot, ir slimības lapu iesniegšana, vecuma pensijas pārrēķins, dokumentu, kas saistīti apbedīšanas pabalstiem, sakārtošana, gada ienākumu deklarāciju iesniegšana. 

"Sākumā bija jāpierod, ka iedzīvotājiem nav jābrauc uz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru, uz Valsts ieņēmumu dienestu. Tas ir liels pluss mūsu iedzīvotājiem, ka uz vietas, tuvāk savai dzīvesvietai var saņemt valsts iestāžu pakalpojumus," stāstīja Ropažu novada pašvaldības pārstāve Inese Skrastiņa.

Šādos centros visā Latvijā tiek piedāvāti 13 valsts iestāžu 90 biežāk izmantotie pakalpojumi. 
Dati rāda, ka šogad ar klientu apkalpošanas centru iesaisti nodrošināti 200 000 dažādi pakalpojumi.

"Noslodze ir diezgan liela. Vidēji dienā tiek apkalpoti 20–30 apmeklētāji. Šobrīd ir ļoti liels pieprasījums par Covid-19 sertifikātu izdruku cilvēkiem, kuriem nav piekļuves internetbankai un autorizācijas iespējas. Ir arī daudz telefona konsultāciju, kur mūsu darbinieki lielākoties cenšas cilvēkiem pastāstīt, kā izmantot e-pakalpojumus, lai nav jānāk klātienē. Viņi var šos pakalpojumus saņemt arī elektroniski," stāstīja Skrastiņa.

Tā kā daļa iedzīvotāju labprātāk izvēlas visu darīt papīra formātā, centros iespējams aizpildīt dažādus iesniegumus. Vēlāk darbinieki tos ievada vienotajā sistēmā. 

"Šobrīd mēs strādājam pie pilotprojekta atsevišķās pašvaldībās – attālinātās konsultācijas pakalpojums. Jūs varat aiziet uz pašvaldību. Ja jums ir ļoti specifisks jautājums un nepieciešama padziļināta konsultācija, tad šajā Klientu apkalpošanas centrā ir iespējams vienoties par attālinātu saslēgšanos ar attiecīgās iestādes pārstāvi, piemēram ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pārstāvi. Šobrīd mēģinām pilotprojektu arī ar Valsts ieņēmumu dienestu, un tad jau persona attālināta saziņas režīmā varēs savu jautājumu noskaidrot sarunā ar iestādes pārstāvi," skaidroja Ozols.

Tuvāko gadu laikā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru skaits ievērojami pieaugs – no 122 līdz gandrīz 600. Centrus paredzēts izveidot katrā pagastā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt