Sadaļas Sadaļas

Šogad vilcienu pasažieriem tveices dēļ jāpiecieš īpaši nepatīkami apstākļi

Šogad vilcienu pasažieriem jāpiecieš īpaši nepatīkami apstākļi – lielākajā daļā transportlīdzekļu nav ierīkots kondicionieris, kas ļoti apgrūtina pārvietošanos ar vilcienu karstā laikā. Pašlaik pasažieriem jāsamierinās vien ar atvērtiem logiem. Līdz ar to liela daļa cilvēku šajā transportā nelieto sejas maskas. Ja viss notiks, kā plānots, jau nākamgad sagaidīsim vairākus jaunos elektrovilcienus.

Karstums vilcienosPaula Dēvica

Šajā karstajā vasarā ļoti būtiska ir laba telpu ventilācija un gaisa kondicionieri. Tomēr, pārvietojoties ar vilcienu, šādu komfortu izjūt vien retais pasažieris.

Latvijas Radio uzrunāja vairāku maršrutu pasažierus, lai noskaidrotu, kādi apstākļi šobrīd ir vilcienu salonos:

Pasažieris, kurš brauc regulāri, pastāstīja: "Ir ļoti grūti, kad ir ļoti karsts laiks."

"Logi vaļā, vējš pūš, viss labi. Ar veselību viss ir kārtībā, tad jau karsts nav."

"Logi ir vaļā, bet reizēm esmu ievērojusi, ka kādam ne visai patīk, citam tas traucē."

"Nav īpaši daudz gaisa vilcienā. Arī ar atvērtiem logiem šādā svelmē ir ļoti, ļoti karsts."

"Ja vilciens nekustas un ir tikko no depo atbraucis, tad ir diezgan bēdīgi, bet ja visi logi ir vaļā, tad ir "ok"."

Brauciens ar vilcienu Rīga–Liepāja svelmainā dienā

Arī Latvijas Radio izbrauca reisā Rīga–Liepāja dienā, kad gaisa temperatūra pārsniedza 30 grādus. Termometrs vilciena salonā rādīja 40 grādus.

Vilciens bija pilns, kas lika šo karstumu izjust vēl vairāk. Lai no karstuma nepaliktu slikti, lielākā daļa pasažieru sēdēja bez sejas maskām.

Arī AS "Pasažieru vilciens" atzina, ka šobrīd apstākļi lielākajā daļā vilcienu ir apgrūtinoši, bet tas šobrīd ir jāiztur.

Pasažieru pārvadājumu departamenta vadītājs Edgars Auziņš sacīja: "Šajā brīdī mums ir pieci dīzeļvilcienu sastāvi, kuriem jau labu laiku atpakaļ tika veikta modernizācija, un tie ir aprīkoti ar kondicionieriem. Par nožēlu jāsaka, ka pārējie vilcieni ar kondicionieriem nav aprīkoti un tur mums iespējas regulēt klimatu diemžēl nav. Šobrīd mēs izlīdzamies ar sastāva logu atvēršanu."

Raizējas par darbiniekiem

Auziņš stāstīja, ka visvairāk uztrauc apkalpojošā personāla veselība, kuriem reisos ir jāpavada ilgs laiks. Par šiem apstākļiem uzņēmumā saņem arī sūdzības, taču pasažieri kopumā esot saprotoši.

Ja viss notiks, kā plānots, nākamajā vasarā jau daudz vairāk pasažieru varēs baudīt normālus apstākļus vilcienu salonos. Nākamgad plānotas pirmās jauno elektrovilcienu piegādes – tie būs aprīkoti gan ar kondicionieriem, gan tualetēm, un tajos būs atvieglota iekāpšana cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Kopumā Latvijai pakāpeniski piegādās 32 jaunos vilcienus.

Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova pauda: "Tiek paralēli strādāts arī pie pārējo dīzeļvilcienu atjaunošanas. Šobrīd tiek veikta priekšizpēte, kā to labāk darīt. Un no atjaunošanas un noturības mehānisma finansējuma ir plānots nopirkt 7 bateriju elektrovilcienus. Tie ir tādi vilcieni, kuri var kursēt esošajā dīzeļzonā un viņiem nav nepieciešama elektrificētā līnija. Tas pārvietojas ar baterijas enerģiju."

Ja pandēmija neieviesīs savas korekcijas piegādes grafikos, nākamvasar jau lielāks skaits pasažieru varēs baudīt lielākas ērtības vilcienos. Savukārt pirmos 32 elektrovilcienus saņemsim līdz 2023. gada beigām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt