Novērtējumā par ietekmi uz vidi noteikts maršruts, kas maksimāli novirzīts no īpaši aizsargājamajām dabas teritorijām. Salacgrīvas novadā, kur atrodas Vitrupes ieleja, piedāvāto variantu vērtē kā labu esam un kopā ar Limbažu novadu arī tam pauž atbalstu.
Tāpat Salacgrīvas novads aicina Satiksmes ministriju iekļaut pašvaldību pārstāvjus dzelzceļa līnijas projektēšanas grupas sastāvā.
"Tieši šī tehniskā projekta izstrādāšanas laikā būtu nepieciešams no mūsu puses pārstāvis, lai sekotu līdzi tieši nekustamā īpašuma piekļuves jautājumiem, kas ir viens no svarīgākajiem," teica Salacgrīvas novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos Jānis Cīrulis.
"Šis dzelzceļš tiks būvēts par valsts naudu, arī par Eiropas līdzekļiem lielā mērā. Tas mums, vietējiem, būtu jāizmanto un nedrīkstam palaist sava iespējas garām," sacīja salacgrīvietis Leonīds Alksnis.
Vitrupes un Salacas ielejas ir arī būtiski dzīvnieku migrācijas koridori. Aļņi un citi meža dzīvnieki pa šiem ceļiem piekļūst purvam, kur vasarā barojas. Pāreju ierīkošana nepieciešama arī plēsīgajiem dzīvniekiem – lūšiem, vilkiem un citiem, kuru pārvietošanās koridorus dzelzceļa līnija ietekmē arī mežainākās vietās.
"(..) Protams, varbūt nedaudz dārgāki [risinājumi], bet mūždien dzīvē ir par kaut ko jāizšķiras, lai zaķītis un vilks varētu dzīvot pietiekoši komfortabli, cik nu zaķītis var dzīvot komfortabli vilka tuvumā," sprieda Cīrulis.
Salacgrīvas novadā "Rail Baltica" dzelzceļa līniju liela daļa vietējo atzīst pat par vēlamu, bet ar vienu nosacījumu – vilcienam Salacgrīvā arī jāpiestāj. Šo ideju salacgrīvieši virza jau no pirmajām apspriedēm un ir pārliecināti, ka ir sadzirdēti.
"Kāpēc nevar salacgrīvietis aizbraukt uz teātri vai uz operu Rīgā ar vilcienu? Ar autobusu tas iet tomēr ilgāk, tās ir divas, divas ar pusi stundas. Ar vilcienu būs ātrāk un ērtāk," teica Alksnis.
Neskaidrības gan vēl ir par to, kā attīstīties uzņēmējdarbībai pašā Salacgrīvā un kā šobrīd aktuālās transporta plūsmas mainīsies, kad lielceļam paralēli parādīsies dzelzceļš.