Patlaban satiksme tiek organizēta pa apvedceļu starp Matkuli un Sabili, taču autobraucēji sūdzas, ka arī šis ceļš ir neizbraucams.
Vēl pirms nedēļas uz autoceļa Sabile – Kandava ritēja pēdējie sagatavošanas darbi, lai uz ziemas periodu to atvērtu braukšanai un atsāktu remontdarbus pavasarī, tomēr šo autovadītāju ilgi gaidīto brīdi atcēla “Latvijas Valsts ceļi” lēmums – ceļa posmu drošības dēļ neatvērt satiksmei.
SIA “Saldus ceļinieks” būvdarbu vadītājs Arvis Andersons stāstīja, ka notika ceļa ģeoloģiskā izpēte vietā, kur kalns noslīd, un secināts – „satiksmes iedarbībā veidosies vibrācijas, kas var pastiprināt atkal kalna noslīdēšanu, apdraudēt satiksmes drošību”. Tāpēc pieņemts lēmums neatvērt šo ceļa posmu satiksmei.
Zemes noslīdējums no kalna, ko izraisīja lielās lietavas rudenī, jau iekavēja gan termiņus, gan prasīja projektā veikt būtiskas izmaiņas. Joprojām ģeologi veic izpēti un meklē risinājumu noslīdējuma stiprināšanai, jo speciālisti ir pārliecināti, ka projektā paredzētie akmens gabioni šo noslīdējumu nenoturēs.
AS “Latvijas Valsts ceļi” projektu vadītājs Aigars Geide stāstīja, ka uzņēmums meklēs risinājumus pēc tam, kad konstatēs, kuros slāņos notiek grunts noslīdēšana, un būs skaidrs kādā veidā to varētu apturēt.
„Var veidot papildus enkurojumu vai dzīt kādus pāļu iekšā. Bet tas būs atkarīgs no grunts apstākļiem,” norādīja Geide.
Ceļa remonta laikā saņemta ne viena vien sūdzība no iedzīvotājiem, jo tas radījis lielāku apgrūtinājumu nekā citviet. Slēgtais posms ir jāapbrauc pa apkārtceļu, kas ir 25 kilometrus garāks, turklāt grantētais posms ir ļoti sliktā stāvoklī.
Sabiles pilsētas un Abavas pagasta pārvaldes vadītājs Zigmunds Brunavs stāstīja – kad lija lietus, brauktuves apakšējā daļa sasalusi, „bet virskārta bija vaļā - ne tur īsti ar greideri var nogreiderēt un arī uzbērt kaut ko virsū šajās peļķēs”.
„Pašreiz tie apstākļi ir tādi labvēlīgi. Mēs šos darbus varam veikt. Un mēs zinām, ka mēs taisām šo Brīvības ielas posmu [Sabilē], kas ir grantētais posms, lai šī te transporta plūsma varētu normāli pārvietoties,” klāstīja Brunavs.
Ceļa posmu pilnībā vai daļēji atkal bija plānots slēgt maijā, kad klātu asfaltu un izvietotu metāla barjeras. Šobrīd nav zināms, kad darbi atsāksies un posmu atvērs satiksmei.