Robežšķērsošanas vietas «Vientuļi» modernizēšanā ieguldīs 15,7 miljonus eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Robežšķērsošanas vietas "Vientuļi" rekonstrukcijā plānots ieguldīt 15,7 miljonus eiro un to izveidot atbilstoši visām Latvijas un Eiropas Savienības (ES) prasībām, kas spēs apkalpot gan pasažieru, gan kravas transportu, sniedzot būtisku ieguldījumu robežšķērsotāju plūsmas atslogošanai uz Latvijas-Krievijas robežas, informēja "Valsts nekustamo īpašumu" pārstāve Ieva Lapsa.

Šobrīd "Vientuļi" apkalpo tikai pasažieru transporta līdzekļus, turklāt tās infrastruktūra ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī.

Lapsa informēja, ka pašlaik ir pabeigts tehniskais projekts, rekonstrukciju īstenos Igaunijas-Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programmas stratēģiskā projekta "Vientuļi-Bruņiševa" ietvaros.

Rekonstruētajā "Vientuļu" robežšķērsošanas vietā paredzēts izbūvēt piecas kontroles joslas katrā virzienā, galveno kontroles ēku ar kontroles nojumēm un paviljoniem, padziļinātās kontroles ēku, saimniecības ēku, ceļus, laukumus un vēl citu nepieciešamo infrastruktūru.

Tehnisko projektu izstrādāja uzņēmums "Nams". Saskaņā ar projektu, "Vientuļu" izbūves kopējas izmaksas tiek lēstas 15,7 miljonu eiro apmērā bez pasūtītāja rezerves neparedzētajiem būvdarbiem. "Valsts nekustamie īpašumi" tuvākajā laikā izsludinās iepirkumu rekonstrukcijas būvdarbiem.

Līdz 2014.gadam beigām plānots pabeigt būvdarbu I un II kārtu: izveidot pamatinfrastruktūru, ceļu un laukumu pamatni, izbūvēt inženiertīklus, pilnībā izbūvēt saimniecības ēku, pabeigt galvenās kontroles ēkas nulles ciklu un padziļinātās kontroles ēkas karkasu.

Būvdarbu I un II kārtas kopējās izmaksas plānotas 6,5 miljoni eiro bez pasūtītāja rezerves un tos, kā arī tehniskā projekta izstrādi, līdzfinansē Igaunijas-Latvijas-Krievijas pārrobežu sadarbības programma 2007.-2013.gadam Eiropas kaimiņattiecību un partnerības instrumenta ietvaros (programma), stratēģiskā projekta "Robežkontroles punkta "Vientuļi" rekonstrukcija un robežkontroles punkta "Bruņiševa" ietvaros". 90% izmaksu sedz programma, savukārt atlikušie 10% ir Latvijas un Krievijas valsts budžeta līdzfinansējums.

Stratēģiskā projektaietvaros paredzēti arī Krievijas robežkontroles punkta "Bruņiševa" priekšizpētes darbi, tehniskā projekta izstrāde un nepieciešamie būvdarbi. "Bruņiševa" robežojas ar "Pededzi" Latvijas pusē, kuram savukārt jau ir veikta rekonstrukcija un nodrošināts nepieciešamais tehniskais līmenis.

Šobrīd abi punkti apkalpo tikai Latvijas un Krievijas transportlīdzekļus, savukārt pēc "Bruņiševas" rekonstrukcijas tā varēs kļūt par starptautisku robežšķērsošanas vietu, kas apkalpos arī pasažieru transportu.

Savukārt "Vientuļu" III būvdarbu kārtu, kas faktiski ir projekta pabeigšana un nodošana ekspluatācijā, paredzēts īstenot pēc papildus nepieciešamā finansējuma piesaistes, kas saskaņā ar aģentūras prognozēm varētu notikt 2015.-2016. gadā. Pēc tilta pāri Ludonkas upei Krievijas pusē un iespējamās ceļa P35 rekonstrukcijas Latvijas pusē plānots īstenot būvdarbu IV kārtu – pieslēgumus jaunajiem ceļiem un tiltam, informēja Lapsa.

"Ludonka", kas atrodas robežas Krievijas pusē otrpus "Vientuļiem", pirms dažiem gadiem ir jau veikta rekonstrukcija, un tajā ir nodrošināts nepieciešamais tehniskais līmenis pilnvērtīgam darbam pēc "Vientuļi"rekonstrukcijas pabeigšanas un nepieciešamo transporta infrastruktūras objektu rekonstrukcijas Krievijas pusē.

VNĪ arī informē, ka notiek starpvalstu sarunas ar Krieviju un Baltkrieviju par citu robežšķērsošanas vietu attīstību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti