Rīgā ierobežos reklāmu izvietošanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Rīgas dome vēl balsos par komitejā jau apstiprinātiem grozījumiem noteikumos par reklāmām un izkārtnēm. Pilsētas Būvvaldes sagatavotie ierosinājumi paredz aizliegt neveselīgas pārtikas reklāmas skolu tuvumā, sastrēgumstundās aizliegt braukāt mobilajām reklāmām, tāpat arī izmantot skaņas efektus, līmēt reklāmas uz ielu seguma vai izvietot tās ap kokiem un stabiem. Būvvaldes speciālisti uzsver, ka aizliegumu mērķis ir harmonizēt pilsētas vidi. Opozīcijas deputāti norādīja, ka grozījumi saistošajos noteikumos ir sasteigti un nepārdomāti.

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas sēdē trešdien diskusijas par reklāmas aizliegumiem Rīgā aizņēma teju tikpat daudz laika, kā deputātu savstarpēji apvainojumi un vienošanās par sēdes darba kārtību, proti, vai grozījumus vispār šobrīd vajadzētu izskatīt. Rīgas pilsētas Būvvalde sagatavojusi grozījumus pašvaldības saistošajos noteikumos par reklāmām un izkārtnēm, kas paredz vairākus būtiskus ierobežojumus vides reklāmas izvietošanai galvaspilsētā.

Visvairāk deputāti diskutēja par iecerēto aizliegumu mobilajām reklāmām pārvietoties pa Rīgas ielām sastrēgumstundās darbdienu rītos un vakaros. Deputāti bija saņēmuši iesniegumu no mobilās vides reklāmas pionieriem Latvijā  - kompānijas „City Media Group" pārstāvja Laura Bukova. Viņaprāt, labāk ierobežot piekabju skaitu vai noteikt maršrutus, pa kuriem reklāmas mašīnas drīkst braukt, nevis noteiktās stundās aizliegt pārvietoties pavisam. Domes ierobežojumu mērķis ir neļaut reklāmas mašīnām palielināt sastrēgumus.

„Šī problēma īstenībā nav īpaši aktuāla," uzskata Bukovs, jo viņa kompānija esot vienīgā, kas Latvijā nodarbojas ar mobilo reklāmu, „Kopš 2008. gada krīzes nav bijusi situācija, ka vienlaicīgi braukātu vairāk kā četras piecas  [reklāmas] mašīnas. Piecas automašīnas Rīgas centrā nevar radīt nekādus sastrēgumus."

Mazāk uzmanības nekā mobilajām reklāmām tika vērsts uz aizliegumu 50 metru rādiusā ap izglītības iestādēm izvietot neveselīgas pārtikas reklāmas. Aizliegums attieksies uz čipsiem, enerģijas dzērieniem un saldinātajiem dzērieniem, izņemot sulas un nektārus. Pret šo ierosinājumu iebilda Nacionālās apvienības deputāte Baiba Broka:

„Skan jau tas populistiski labi, bet šī problēma ir atrisināta jau sen, kopš 2006. gada, kad ir aizliegts tirgot skolās visus šos neveselīgos dzērienus. Es, saskaroties ar savu bērnu skolām, šāda veida problēmu patiešām neredzu. Tad varbūt ir jādomā, kur bērni ir daudz vieglāk ietekmējami no šīm reklāmām. Tās ir ģimenes atpūtas vietas - Mežaparks, Zooloģiskais dārzs, - kur bērni, redzot šīs reklāmas, daudz vairāk ir pakļauti tām vēlmēm."

Būvvalde grozījumu sagatavošanā konsultējusies ar Latvijas Ārstu biedrības prezidentu Pēteri Apini, kā arī Latvijas Reklāmas asociāciju un Vides reklāmas asociāciju. Komitejas sēdē gan neviens no šīm organizācijām nepiedalījās. Deputāti iebilda, ka konsultācijas vēl nenozīmējot piekrišanu.

Šobrīd ir ierobežojums ierobežojuma galā," uzskata abu reklāmas asociāciju pārstāve Jeļena Brokāne. Viņa daļai ierobežojumu piekrīt, taču ne reklāmas aizliegumiem skolu apkārtnē: „Man tas vairāk izklausās pēc populisma, nevis pēc reālas rūpes par veselīgu dzīvesveidu."

Šādu viedokli asociācijas pārstāve esot paudusi arī kopējā sēdē ar Rīgas pilsētas Bvvaldi. „Domes darbinieki darīs tā, kā viņi uzskata par vajadzīgu."

Lai reklāmas nekļūtu pārāk agresīvas, Rīgā vēlas aizliegt arī gaismas iekārtas, bākuguņu un skaņas efektus tajās. Lai reklāmas nebūtu uzkrītošākas par arhitektūru, īpaši noteikumi būs reklāmu izvietošanai uz neizmantotām valsts kultūras pieminekļu ēkām. No reklāmām plāno atbrīvot arī tiltus pār Daugavu, stabus un kokus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti