Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Ūdens izskalo Lubāna ezera Ziemeļu dambi

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Rekonstruēts autoceļš Bārbele–Skaistkalne

Rekonstruē ceļu Skaistkalnē; privātmāju saimnieki dusmīgi par lietusūdeņu ieplūšanu īpašumā

Piektdien, 15. septembrī, pēc rekonstrukcijas atklāts vairāk nekā astoņus kilometrus garš ceļa posms Lietuvas pierobežā. Autovadītāji par to ir gandarīti, jo vairāk nekā desmit gadus tas bijis viens no sliktākajiem ceļiem Latvijā. Neapmierināti gan ir vairāki privātmāju saimnieki Skaistkalnē, kur kādreizējā notekgrāvja vietā tagad izbūvēta ietve, bet īpašums pārvēršas purvā.

Pagājušā vasarā uzsāktie remontdarbi uz reģionālā autoceļa P89 noslēgušies, un Bārbeli ar Skaistkalni savieno gluda asfalta lenta.

Autovadītāji šo brīdi gaidījuši vairākus gadu desmitus.

“Patīkami braukt. Tāds, kāds tas bija pirms tam – kā “Arlekīna bikses”: nolāpīts vienos plāksterīšos un drebuļains. Ceļš ir “smuks”,” saka autovadītājs no Skaistkalnes Āris.

Tikmēr vairāku privātmāju iedzīvotāji ir sašutuši par veikto rekonstrukciju.

Lai viņu sāpi pamanītu arī atbildīgās institūcijas, piektdien uzstādīti plakāti, kas vēsta, ka tagad viņu īpašumi kļuvuši par purviem. “Mums bija grāvis. Viņi aiztaisīja ciet grāvi un uzlika šo ceļu. Pēc tam kaut kā gribēja glābt situāciju un uztaisīja augstāk. Bet ūdens šeit stāvēs visu laiku,” neapmierināta ir privātmājas saimniece Laimdota Birzgale.

Paskaidrot, kāpēc šāda situācija izveidojusies, gan īsti neviens nevarēja, bet risinājums būšot. “Tā kā šeit lietus notekas vispār nebija, tad pašvaldība ir uzņēmusies papildus, kur nepieciešams, sakārtot šīs lietas ūdens notekas,” norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība).

Pašvaldībā gan norāda, ka neesot dokumentu, kas pierādītu, ka caurteka tur iepriekš bijusi, un lielā mērā vainīgi esot arī paši īpašnieki, kuri saskaņošanas dokumentus parakstījuši.

Rekonstrukcijas laikā ne vien pārbūvēts autoceļa pamats un uzklātas divas kārtas asfalta, bet arī remontēti tilti pār Mēmeli un Iecavas upi, kā arī iekārtota ūdens novades sistēma, kas līdz šim neesot bijusi.

Ceļš ir būvēts uz 20 gadiem,” saka VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. “Pēc tam saskaņā ar normatīviem būtu jāveic atjaunota rekonstrukcija. Es jau ļoti cerētu, ka mums izdotos sakārtot visu sistēmu tādā veidā, ka mēs remontējam ceļus tajā brīdī, kad ir vislētākās atjaunošanas izmaksas,” viņš piebilda.

Nedaudz vairāk kā astoņus kilometrus garā posma rekonstrukcija izmaksājusi 8,3 miljonus eiro un īstenota ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansiālo atbalstu. Šogad valsts ceļu tīklam atvēlētais finansējums ir 286 miljoni eiro, un dažādi remontdarbi notiek 140 objektos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt