Firmas reklāmas saistībā ar organizēto loteriju centrs atzina arī par tādām, kas varēja būtiski ietekmēt patērētāju lēmumu par kredīta līguma noslēgšanu.
„Sabiedrība īstenoja negodīgu komercpraksi, izplatot reklāmas saistībā ar tās organizēto loteriju „Maksā mazāk nekā aizņēmies ziemā”, kuras rezultātā patērētājiem bija iespēja laimēt naudas balvas, faktiski nemaksāt aizņēmumu un vēl papildus samaksāt mazāk, nekā viņš patiesībā ir aizņēmies," skaidro Finanšu pakalpojumu uzraudzības daļas vadītājs Andis Priedītis.
"Pārkāpti ir „Noteikumi par patērētāju kreditāšanu”, kuri aizliedz piedāvāt iespēju kreditēt patērētājus, kurus ietekmē vai var ietekmēt patērētāju lēmumu par kredīta līguma noslēgšanu papildus piedāvājot preces vai pakalpojumus, vai citas priekšrocības, kas nav tieši saistītas ar kredītu izņemšanu, vai kuru saņemšanai var būt būtiska loma patērētāju lēmuma pieņemšanā par kredīta līguma noslēgšanu. Faktiski, tas ir par bezatbildīgas aizņemšanās veicināšanu.
Patērētāji varēja pieņemt lēmumu par kredīta līguma noslēgšanu, lai arī tas viņiem nebūtu nepieciešams. Šādas reklāmas saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem ir aizliegts izplatīt," norāda Priedītis.
Pērnā gada novembrī šādas reklāmas izplatīja interneta vietnēs, plašsaziņas līdzekļos un mikroautobusos Rīgā, kā arī e-pasta vēstulēs. PTAC aicina veidot iedzīvotāju kreditēšanas reklāmu pārdomāti un atbildīgi.