No LTV raidījuma uzklausīto iedzīvotāju teiktā secināms, ka, pirmkārt, gandrīz neiespējami slimnīcas teritorijā atrast, kur novietot auto. Otrkārt – autovadītājiem ļoti paveicas, ja spēj bez spēkrata sabojāšanas no teritorijas izkļūt.
"Esmu pirmo reizi šeit. Ne izgriezties, neko. (..) Es stāvēju normālā stāvvietā. Tas izdevās. Bet tagad izbraukt, es vispār nesaprotu, kā izbraukt," atzina "Biķernieku" stacionāra paciente Jeļena.
Braucot no Mežciema puses, ir viegli pabraukt garām stāvlaukumam, jo zīmes par to nav, tādēļ iegriezt tur var tikai zinātājs. Tālākais scenārijs visbiežāk ir šāds – iebraucot teritorijā, autovadītāji griežas pa labi, kur stāvvietu tikpat kā nevar atrast. Tālāk viņu ceļš aizved uz izbrauktuvi, kuras galā ir neliels stāvlaukums, taču parasti tas ir aizņemts. Tad izmisušie autovadītāji, veicot dažādas grūtības pakāpes manevrus, cenšas izgriezties un atstāt auto uz meža ceļa.
Dienā, kad slimnīcas teritorijā filmēja raidījums "4. studija", Rīgas pašvaldības policisti šogad šurp izsaukti otro reizi. Kārtības sargi nesoda par to, ka auto ir nolikti uz meža ceļa, bet gan par to, ka vadītājs ir uzbraucis uz zālāja. Šobrīd ir aizsākti stacionāra "Biķernieki" renovācijas darbi, tādēļ stāvvietu skaits teritorijā ir samazinājies.
"Vietu ir tik, cik ir stacionāra Biķernieki teritorijā, tās ir aprīkotas. Ceļu malā var novietot automašīnas.
Tas, ka jārēķinās, ka tagad būs par 30 vietām mazāk, nu tādas neērtības būs jāpacieš. Tur mēs neko nevaram darīt. Pretējā gadījumā tur nav risinājuma. Mēs nevaram izcirst kokus. Mēs arī to negribam darīt,"
stāstīja Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) pārstāve Ilga Namniece.
Raidījums “4. studija” aicināja slimnīcas vadību vismaz izlikt norādījuma zīmes, ka, iebraucot teritorijā, autostāvvietas meklējumos jādodas pa kreisi, nevis pa labi. Tad izredzes atrast brīvu vietu ir daudz lielākas. Tiesa, šo iespēju izmanto vien retais, pārliecinājās LTV raidījums.
Toties atrast, kam būtu jāsalabo brauktuve, kas ved ārā no slimnīcas, un jāizveido normāla ietve, lai kājāmgājējiem nebūtu jālaipo starp braucošām mašīnām, nav nemaz tik viegli. Tas, pēc RAKUS pārstāves sacītā, ir Rīgas domes Satiksmes departamenta pārziņā. "Tā nav mūsu atbildība remontēt pilsētas pievedceļus," norādīja Namniece.
Tomēr Rīgas domes Satiksmes departaments nerūpējas par brauktuvēm, kas ved iekšā vai ārā no kādas teritorijas, un iesaka interesēties Rīgas domes Teritorijas labiekārtošanas pārvaldē. Pārvaldē norādīja, ka šī zeme ir uzņēmuma "Rīgas meži" pārziņā. Savukārt “Rīgas meži” stāsta, ka līgums ar Rīgas domi paredz – viņiem jāapsaimnieko tikai mežu platības, nevis brauktuves.
Pēc ilgiem meklējumiem tomēr noskaidrojās, ka par brauktuvi kopš šā gada maija, kad tika likvidētas Rīgas izpilddirekcijas, ir jātur rūpe Teritorijas labiekārtošanas pārvaldei. Pārvaldē raidījumam "4. studija" solīja jau šonedēļ konkrēto vietu apsekot, lai saprastu, kas darāms.