Pētījums: Augusi auditorijas apmierinātība un uzticēšanās LTV un Latvijas Radio saturam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Latvijas Televīzijas (LTV) skatītāji un Latvijas Radio (LR) klausītāji ir novērtējuši pozitīvās pārmaiņas, kas gada laikā notikušas abu sabiedrisko mediju saturā, to apliecina „GfK Retail and Technology Baltic“ veiktais pētījums, informēja Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome. 

Apmierinātības indekss ar LTV saturu audzis no 70% līdz 75% (regulārie LTV skatītāji, kuri skatās kādu no LTV kanāliem vismaz reizi nedēļā), bet apmierinātība ar LR saturu augusi no 85% līdz 88% (regulārie LR klausītāji, kuri klausās kādu no LR programmām vismaz reizi nedēļā).

Uzticēšanās indekss LTV audzis no 69% pērn līdz 74% (regulārie LTV skatītāji), bet uzticēšanās indekss LR pieaudzis no 79% līdz 84% (regulārie LR klausītāji).

Saskaņā ar pētījuma datiem, 64% no LTV regulārajiem skatītājiem (skatās vismaz reizi nedēļā) ir apmierināti ar piedāvāto saturu, bet 11% atbildējuši, ka ir „ļoti apmierināti.“ Neitrāls vērtējums bijis 21% regulāro skatītāju, bet negatīvs – 4%. Vērtējot respondentu demogrāfiju, izteikti pozitīvāks vērtējums ir latviešu auditorijā (71%), kamēr nelatviešu auditorijā pozitīvi LTV vērtē 36% skatītāju (pērn LTV pozitīvi vērtēja 41% nelatviešu). No visiem LTV veidotajiem raidījumiem visaugstāk novērtētas sporta pārraides, kultūras, analītiskie un dokumentālie raidījumi, kā arī ziņas.

Apskatot dažādu TV kanālu atpazīstamību, var secināt, ka LTV7 kopējā atpazīstamība sasniedz 87%, bet LTV1 kopējā atpazīstamība – 84%. Gandrīz puse (47%) no respondentiem atzinuši, ka vismaz reizi nedēļā skatās LTV7 un 41% aptaujāto norādījuši, ka regulāri skatās LTV1. Skatītākie LTV raidījumi ir ziņas, sporta pārraides, ārvalstu kinofilmas, analītiskie un dokumentālie raidījumi, kā arī šovi un izklaides raidījumi.

Vērtējot LTV1 saturu, visvairāk skatītāju uzskata, ka šis TV kanāls skatītājus labi informē (66%), ir zinošs (61%), kā arī palīdz izglītoties un attīstīties (59%). Attiecībā uz LTV7 visvairāk pieaugušas tādas kanālu raksturojošas īpašības kā „ceļ iedzīvotāju pašapziņu un lepnumu par Latvijas valsti“, „rūpējas par cilvēku ar īpašām vajadzībām integrāciju sabiedrībā“ un „taisnīgs“.

Novērtējot skatītāju uzticēšanos LTV saturam – no regulārajiem skatītājiem tam uzticas 74%, bet no retāk LTV kanālus aplūkojušajiem – 35% respondentu.

LR ir izdevies saglabāt ļoti augstu apmierinātības rādītāju starp klausītājiem, kuri regulāri klausās LR programmas – 88% ir apmierināti, vai ļoti apmierināti ar piedāvāto saturu. Starp neregulāriem LR klausītājiem pozitīvu vērtējumu devuši 42%, abās minētajās respondentu grupās ir zems negatīvi noskaņotu klausītāju skaits (attiecīgi 1,5% un 4%). No regulārajiem LR klausītājiem, augsts šī medija veidotā satura vērtējums ir gan latviešu (90%), gan nelatviešu (82%) auditorijās.

 

Pētījums liecina, ka LR programmu saturam uzticas 84% regulāro klausītāju (pērn – 79%) un 44% no klausītājiem, kuri LR klausās retāk nekā reizi nedēļā (pērn – 46%).

Vērtējot dažādu radio staciju kopējo atpazīstamību, var secināt, ka augstāko pozīciju Latvijā saglabā Latvijas Radio 2 (69% respondentu), kam seko komerc radio stacijas. No pārējām LR programmām, LR1 kopējā atpazīstamība ir saglabājusies 66% līmenī, seko LR4 (37%), LR3 „Klasika“ (28%) un LR5 – Pieci.lv (13%). Vismaz reizi nedēļā LR2 klausās 33% respondentu, LR1 – 17%, LR4 – 9%, LR 3 „Klasika“ un arī LR5 – Pieci.lv klausās 2% respondentu katru.

Pēc pētījuma rezultātiem var secināt, ka no visiem LR raidījumiem un tēmām visaugstākais vērtējums sniegts populārajai mūzikai, ziņām un aktualitātēm, tautas un klasiskajai mūzikai, sportam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti