Pašvaldības deviņstāvu namā Dreiliņos iedzīvotāji jau gandrīz mēnesi palikuši bez lifta

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 8 mēnešiem.

Nepilnu mēnesi kādā Rīgas pašvaldības namā Dreiliņu mikrorajonā cilvēki dzīvo bez lifta. Deviņstāvu pašvaldības īres nama iedzīvotāji, no kuriem daudzi ir gados vecāki cilvēki, visu šo laiku spiesti kājām doties uz mājokli arī augstākajos nama stāvos. Tikmēr ir arī cilvēki, kuri visu šo laiku spiesti palikt dzīvoklī. To, ka situācija nav normāla, atzīst arī nama apsaimniekotājs - uzņēmums „Rīgas pilsētbūvnieks”.

Pašvaldības deviņstāvu namā Dreiliņos iedzīvotāji jau gandrīz mēnesi palikuši bez lifta
00:00 / 04:39
Lejuplādēt

Dreiliņu dzīvojamo māju mikrorajons izbūvēts 2000. gadu sākumā. Vienā no trim kāpņutelpām namā Ēvalda Valtera ielā jau kādu laiku nedarbojas lifts.

Uz lifta durvīm ieplēsta lapa ar uzrakstu: „Lifts nestrādā”. Taču dzirdama skaņa, ka darbi lifta šahtā norisinās.

Alma ar mazdēlu Klāvu dzīvo nama devītajā stāvā. „Grūti iet. Kāja arī sāp, bet var jau. Kaut kā lēnām jau iet. Trīs nedēļas šodien paiet,” stāsta Alma. „Sanāk kādas piecas reizes dienā iet. Uz skolu, pēc tam uz treniņu, vēl kaut kur,” papildina Klāvs.

Mazdēls Almai palīdz atnest produktus no veikala. Viņai vajadzētu iet pie ārsta, bet tas tiek atlikts, gaidot liftu.

Klāvs uzsver, ka arī kaimiņos ir veci cilvēki, bet nama īpašniekiem ir vienaldzīga attieksme.

Vēl viena pensionāre dalās – visas šīs nedēļas spiesta palikt savā sestā stāva dzīvoklī. Produktus sagādāt palīdz tuvinieki.

„Es slima pagaidām, nekustos, sēžu uz vietas četrās sienās. Man ļoti kājas sāp, es nekur nevaru iet tagad.

Man vajadzēja uz iet uz poliklīniku. Tagad es zvanīju, ka es nevaru, tagad ir atlikts. Netieku nekur. Jāsēž mājās. Zāles… vēl es varu paciest, cik man ir, tik es pacietīšu. Bet es jau nezinu, kad būs tas lifts. Neviens neko nevar pateikt. Viens pie otra sūta,” stāsta pensionāre.

Bijis arī gadījums, kad pie durvīm piezvanījusi kāda kaimiņiene, kas dzīvo augstāk, sakot, ka nevar vairs paiet. Kaimiņiene pasēdējusi, atpūtusies un devusies tālāk pa kāpnēm uz savu dzīvokli.

„Briesmīgi. Ar visiem bērnu ratiem, ar visiem mazajiem cilvēki iet. (..) Un arī, piemēram, miskaste jānes lejā,” komentē iemītniece Anete. To pašu saka Inga, piebilstot, ka viegli nav, bet nekas cits neatliek, kā pagaidām samierināties.

„Apkalpotājs sola jau mums pašiem, apsaimniekotājiem, jau sola nedēļu, divas nedēļas, nu ir pagājis jau mēnesis. Mēs reāli ar to situāciju netiekam galā,” stāsta pašvaldības dzīvokļu apsaimniekotāja, uzņēmuma „Rīgas pilsētbūvnieks” pārstāvis Ivo Kiršblats.

Viņš norāda, ka pirmās sūdzības par lifta darbu saņemtas vēl 10. janvārī. Pilnībā lifts ir atslēgts no 16. janvāra – jau apmēram trīs nedēļas. Problēma tajā, ka lifta apkalpotājs pasūtījis un gaidījis kādu vajadzīgu detaļu. Šī nav pirmā reize, kad lifts salūzis, atzīst arī iedzīvotāji, taču iepriekš nebijis tik ilgi jāgaida. Apsaimniekotājs norāda, visticamāk, liftu lauž kāds no iemītniekiem vai viņu apmeklētājiem. Par salūzušo liftu cilvēki nemitīgi zvana un nāk taujāt, atzīst Kiršblats:

„Tantiņa asarām acīs stāsta, ka ir nopirkusi pilnu somu ar ēdamo, dzīvo sestajā stāvā, jāčāpo vien augšā ir, jo citu variantu nav.”

Remontdarbi sākušies ceturtdien, dienā, kad Latvijas Radio dodas uz šo pašvaldības namu, apstiprina „Rīgas pilsētbūvniekā”. Pašvaldības uzņēmumā atzīst, ka situācija nav normāla un vaino iepirkumā uzvarējušo lifta apkalpotāju. Tagad vajadzīgā detaļa ir saņemta. Tomēr Kiršblats norāda, ka šādām detaļām vajadzētu būt uz vietas. Viņš kopumā raksturo problēmu šajā jomā ar maziem uzņēmumiem, kas apkalpo liftus un uzvar iepirkumos, pateicoties zemākām cenām, lai arī iepirkumu prasības kā tādas esot stingras:

„Ja lifts, piemēram, saplīst, viņam īsti tās detaļas nemaz nav. Bet mēs pirms konkursa nekādi nevaram pārbaudīt, vai viņš ir spējīgs tos liftus salabot vai ne. Nedod Dievs, ja ir situācija, ka vienam apkalpotājam saplīst trīs lifti, tad ir tā, kā ir.”

Ko „Rīgas pilsētbūvnieks” darīs, lai turpmāk šādas situācijas neatkārtotos? Uzņēmumā atbild, ka spriedīs par iespēju lauzt līgumu ar konkrēto lifta apkalpotāju. „Rīgas pilsētbūvniekā” cer, ka liftu salabos šonedēļ.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti