Sadaļas Sadaļas

Pakomātu pārslodze: Darbs četrās maiņās un dāvanā kafija ātrākajiem paku izņēmējiem

Ārkārtējās situācijas diktēto tirdzniecības ierobežojumu dēļ pakomātu nozare zeļ – pirmo reizi janvārī apgrozījums bijis lielāks nekā gadumijas svētku laikā. Lai gan uzņēmumi piesaista vairāk darbinieku, aizvien jārēķinās ar sūtījumu kavēšanos.

Pakomātu pārslodze: Darbs četrās maiņās un dāvanā kafija ātrākajiem paku saņēmējiemJānis Kincis

Aizvadītais gads bijis e-komercijas izrāviena gads un pakomātus izmantojušas teju puse Latvijas mājsaimniecību. Uzņēmums “Omniva” darbinieku rindas audzējis par trešdaļu, kurjeru darbu organizē četrās maiņās gandrīz visas diennakts garumā. Sūtījumu nozare piefiksējusi arī īres tirgū pieejamo busiņu trūkumu, taču visbiežāk sūtījumu aizkavēšanās iemesls ir paku skapju trūkums, ko risina.

Uzņēmuma “Omniva” vadītāja Beāte Krauze-Čabotare stāsta: “Tā bija lieta, ko sākām risināt jau pagājušajā gadā, pasūtījām papildu moduļus, lai paplašinātu esošo pakomātu skapīšu skaitu. Taču arī mēs kļuvām par Covid-19 krīzes ķīlniekiem, jo šis pasūtījums no Ķīnas aizkavējās. Bijām plānojuši to saņemt novembrī, taču tas iekavējās līdz decembra beigām.”

Uzņēmums pakomātu tīklu paplašinās visā Baltijā, un Latvijā vairāk paku skapju būs gan lielajās pilsētās, kā arī, piemēram, Mazsalacā, Nīcā un citviet, kur pašlaik šī pakalpojuma nav. Vietās, kur paciņu piegādē veidojas sastrēgumi, klientus aicina paciņu izņemt pēc iespējas ātrāk. Ja tas izdarīts divu stundu laikā, dāvana ir kods bezmaksas kafijas iegādei. Meklē arī citus risinājumus.

“Bieži ir situācijas, ka pakomātā ir 100 skapīšu, bet tur jāievieto 300 sūtījumi, ko nereāli izdarīt vienas dienas laikā. Līdz ar to pie noslogotākajiem pakomātiem sūtījumus dala no busiņa. Kurjers piepilda visu pakomātu un piedāvā citiem klientiem saņemt sūtījumu pie konkrētā pakomāta,” skaidro Beāte Krauze-Čabotare.

Latvijas Pasta paku skapjos sūtījumu apjoms kopš oktobra audzis apmēram par 50%. Gada nogales svētku laikā un arī janvārī sūtījumu apkalpošanai pakomātos iesaistīti darbinieki arī no citām Latvijas Pasta struktūrvienībām, stāsta tā vadītājs Mārcis Vilcāns.

“Kurjeru skaits arī ir pieaudzis, bet atšķirībā no citām kompānijām mums darbinieku skaits noteikti ir daudz lielāks. Ja [pakomātos] veidojas sastrēgumi, pārvirzām ar kurjeru vai sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā vai “Circle-K” degvielas uzpildes stacijā. Protams, ka pieprasījums aizvien ir pastiprināts!” skaidro Vilcāns.

Sūtījumu nozare rēķinās, ka pirkumi internetā un to piegāde ar pakomātu palīdzību saglabās augstu aktualitāti arī pēc ārkārtējās situācijas beigām. Šādās noskaņās arī uzņēmuma “DPD Latvia” vadītājs Jānis Grants atzīst – darbiniekiem decembris vēl nav beidzies. Šā gada janvārī, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo mēnesi, pakomātos apkalpots 4,5 reizes vairāk sūtījumu un divtik vairāk piegādāti mājās. Grants atsaucas uz Pasta komersantu biedrības paziņojumu, ka šobrīd kavējumi var būt līdz pat piecām dienām.

“Arī saistībā ar visiem tirdzniecības liegumiem šī ir ārkārtēja situācija, kādā neviens no mums nav bijis. Šogad arī daba piespēlē – ziemas apstākļos piegādes pa grūti izbraucamiem ceļiem un līdz ar satiksmes sastrēgumiem rada negatīvu ietekmi uz sūtījumu piegādes kvalitāti. Es varētu aicināt klientus būt saprotošiem un nedaudz iejusties mūsu ādā! Nav tik viegli, bet būs labi,” atzīmē Grants.

Lai vienu paku nevajadzētu vest vairāk par vienu reizi, uzņēmumi lūdz tās saņēmēju būt adresē vai ļaut paciņu saņemt radiniekam vai kaimiņam. Saņemot jānosauc sūtījuma kods. Savukārt Latvijas Radio aptaujātie klienti ar sūtījumu apriti arī šajās dienās lielākoties ir apmierināti, daļa bilstot, ka piegāde notikusi “faktiski zibenīgi” vai pāris dienu laikā, bet citi savukārt novērojuši, ka pēdējās nedēļās nākas gaidīt ilgāk – ierasto divu dienu laikā sūtījums prasot četras vai piecas dienas.

Šonedēļ publiski jau izskanējis, ka uzņēmumu “Omniva” un “DPD Latvia” vārdā cenšas izkrāpt klientu karšu datus – piedāvā iegādāties privātpersonu sludinājumos piedāvātās mantas, norēķinam piedāvājot kurjeru operatora apliecinājumu par apmaksu un piegādi. Uzņēmumi par šādiem gadījumiem aicina ziņot Valsts policijai un uzsver, ka šādu pakalpojumu nepiedāvā.

KONTEKSTS:

Covid-19 uzliesmojuma laikā 2020. gada pavasarī Latvijā bija izsludināta ārkārtējā situācija jaunā koronavīrusa ierobežošanai. Situācija vasarā bija stabila, bet septembra beigās saslimstība strauji pieauga. Valdība atkārtoti noteica ārkārtējo situāciju, kuras laikā bija stingrāki ierobežojumi. Par spīti tam saslimstība ar Covid-19 turpināja pieaugt. Tādēļ ārkārtējā situācija ir pagarināta līdz 7. februārim, un līdz tam spēkā ir stingri ierobežojumi, kā arī "mājsēde" nedēļas nogalēs, kas nozīmē, ka no plkst.22 līdz 5 katram jāatrodas savā dzīvesvietā. 

Ministru kabinets ceturtdien, 21. janvārī, apstiprināja pašreizējo Covid-19 ierobežojumu, tai skaitā tirdzniecības ierobežojumu, saglabāšanu līdz 7. februārim, līdz kuram noteikta ārkārtējā situācija.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt