VARAM nupat apturējusi Olaines novada domes augusta beigās pieņemtos noteikumus par "Rail Baltica" lokālplānojumu darbību, jo neatbilstoši notikusi sabiedriskā apspriešana, proti, nav ievērota tajā noteiktā procedūra.
Šajā gadījumā kādam sūdzības iesniedzējam vispār nav sniegta izsmeļoša un argumentēta atbilde par noteikumiem saistībā ar "Rail Baltica" lokālplānojumu,
Latvijas Radio raidījumā klāstīja VARAM valsts sekretāra vietnieks reģionālās attīstības jautājumos Aivars Draudiņš.
"Otrs – pēc saistošo notikumu apstiprināšanas ir izdarītas vairākas būtiskas izmaiņas lokālplānojuma apbūves noteikumos. Arī mainīta atļautā teritorijas izmantošana," skaidroja VARAM pārstāvis.
Olaines novada pašvaldībai divu nedēļu laikā pēc VARAM lēmuma apturēt noteikumus par lokālplānojumu darbību jāsasauc ārkārtas sēde. Ja dome nolems noteikumus atcelt, tad būs jārīko jauna sabiedriskā apspriešana.
"Dzīve rāda, ka tas ir trīs līdz četru mēnešu laikā [izdarāms]. Tā kā tas nekādā mērā neietekmēs "Rail Baltica" projekta realizāciju.
No otras puses – ja dome nepieņem lēmumu par noteikumu atcelšanu, tad trīs mēnešu laikā ir jāsniedz Satversmes tiesā pieteikums par ministra rīkojuma atcelšanu (..)," klāstīja VARAM pārstāvis.
Olaines pašvaldības attīstības nodaļas vadītājs Kristaps Kauliņš atzina, ka pašvaldība formāli nav ievērojusi visas likumā noteiktās prasības – vienai personai "privāti netika sniegta atbilde", taču ar šo personu esot apspriesti interesējošie jautājumi.
Divu nedēļu laikā tiks sasaukta Olaines novada domes ārkārtas sēde, kur tiks pieņemts lēmums atcelt saistošos noteikumus.
Vienlaikus divās nedēļās plānots sagatavot lēmumu par atkārtotu noteikumu nodošanu sabiedriskajai apspriešanai, teica Olaines novada domes pārstāvis.
Pēc viņa teiktā, iepriekš pašvaldībā veikta tehniskā izpēte, lai vērtētu, kur tehniski iespējams izbūvēt "Rail Baltica" un kur šis projekts mazāk skars pašvaldības un iedzīvotāju intereses. "Šis ir tas tehniskās izpētes rezultāts," par lokālplānojumu klāstīja Kauliņš.
Jau ziņots, ka ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.