Panorāma

Liepājas pedofilu lietu atkārtoti tiesās pirmajā instancē

Panorāma

Atstādina galveno muitnieku

Ogres dzelzceļa melnais punkts

Ogres dzelzceļa gājēju pāreja - melnais punkts; risinājums nonācis strupceļā

Laikā, kad tumsa aizņem lielāko diennakts daļu, tradicionāli palielinās uz ceļiem notriekto gājēju skaits. Bīstamāka situācija kļūst arī dzelzceļu tuvumā – it īpaši tad, ja intensīva vilcienu satiksme notiek pilsētas teritorijā. Par sava veida melno punktu kļuvusi gājēju pāreja, kas šķērso sliedes Ogres pilsētā.  

Gājēju pāreja, kas savieno Mālkalnes prospektu ar Skolas ielu, Ogrē tiek intensīvi  izmantota. Te savās gaitās steidz gan pieaugušie, gan uz un no skolas un sporta centra  ikdienā pārvietojas daudz bērnu. Šogad šeit gājuši bojā jau divi cilvēki. Līdzīgi negadījumi bijuši iepriekš. Iedzīvotāji atzīst, ka šis ir riskants posms, lai arī ir žogi un brīdinājuma zīmes. Nereti šeit ceļu aizšķērso smago vilcienu sastāvi.

“Varbūt, ja būtu signāls kāds, būtu drošāk. Citreiz sastājas smagie vilcieni, tad ir grūti,” atzīst ogrēniete Felicija.

“Man visvairāk bail par bērniem. Viņi te bieži skrien, tad nākas intensīvi reaģēt,” piebilst ogrēnietis Viktors.

Savukārt Ogres iedzīvotāja Olga spriež, ka “šī ir diezgan labi pārredzama pāreja un grūti saprast, kā var vilcienu nepamanīt”. “Es lasīju, ko dome diskutē ar Latvijas Dzelzceļu, un jāpiekrīt, kā viens komentētājs teica, - ja uzliks tiltu, kāds izdomās un no tā noleks, tā kā tas ir diskutabls jautājums,” saka Olga.

Patlaban risinājums nonācis strupceļā. Iesaistītās puses nespēj vienoties. Dzelzceļa vadība norāda, ka tai nauda konkrētajam objektam nav paredzēta. Pašvaldība savukārt  nedrīkst  ieguldīt savu naudu tilta vai tuneļa būvniecībā, ja šī infrastruktūra tai nepiederēs.

“Šāda sarakstīšanās notiek desmit gadu garumā, tagad vērsīsimies valdībā, lai pasaka, kā pašvaldībai sadarboties ar valsts institūciju, šajā gadījumā Latvijas Dzelzceļu,” stāsta  Ogres domes priekšsēdētāja vietnieks Egils Helmanis (Nacionālā apvienība).

Latvijas Dzelzceļā atzīst, ka konkrētā Ogres pāreja ir melnais punkts, taču nav tik bīstama, lai uzņēmums vēl tērētu savu naudu tās drošības uzlabošanai, ja ņem vērā, ka šeit jau uzcelti žogi un gājēju labirinti.  Cilvēkiem jābūt uzmanīgiem, šķērsojot sliedes. Tuneļus un tiltus visiem nodrošināt nevarot.

“Būtu pelnījuši visi, bet gājēju pārejas ir simtiem, mēs nevaram visas aprīkot divos līmeņos tāpat kā uz ceļiem, nevaram visas gājēju pārejas tā aprīkot,” atzīst VAS “Latvijas dzelzceļš” galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners.

Nākamnedēļ Ogres pašvaldība plāno iesniegt savu prasību Ministru kabinetam. Tam jāizlemj, vai dzelzceļa melnais punkts pilsētā jālikvidē  un kurš par to maksās.     

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti