Vidzeme ir Latvijas reģions, kur aizvien liela daļa cilvēku dzīvo laukos, tomēr, samazinoties iedzīvotāju kopējam skaitam un blīvumam, vairs nav iespējams nodrošināt, lai gar katru lauku sētu ikdienā kursē autobuss. Taču, lai sniegtu iespēju laukos mītošajiem nokļūt pagastu centros un saņemt dažādus sev nepieciešamso pakalpojumus, Vidzemes plānošanas reģions kopā ar transporta nozares speciālistiem meklē jaunus risinājumus, kā iedzīvotājiem reģionos nodrošināt elastīgas pārvietošanās iespējas.
Nozares eksperti apzinās, ka mūsdienās cilvēki reģionos aizvien mazāk paļaujas uz sabiedrisko transportu. Tomēr nākotnē ir mērķis to mainīt un personīgajai automašīnai piedāvāt dažādas alternatīvas. Piemēram jau nākamnedēļ Madonas un Alūksnes novados tiks uzsākts pilotprojekts “Transports pēc pieprasījuma”.
"Pirmā cerība, lai tas izdodas; jo citur tas strādā. Esam mēģinājuši maršrutu un redzam, ka tā interese un pieprasījums ir dažāds. Ir cilvēki, kuriem nav ierasts piezvanīt un pieteikt iepriekš, bet es domāju, ka sabiedrība pamazām pieradīs," pauda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Pēdējo gadu pieredze liecina, ka gan ceļotāji, gan arī iedzīvotāji ikdienā aizvien biežāk kā pārvietošanās līdzekli izvēlas velosipēdu. Lauku cilvēkiem kā alternatīva automašīnai pieejams, piemēram, kravas velosipēds. "Ja cilvēks dzīvo lauku mājā, ir lielāka distance jāpārvar un var būt, ka ir sliktāki ceļi, bet tad tas risinājums ir elektriskais velosipēds," pauda Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.
Kā mobilitātes risinājumu eksperti arī piedāvāja pie stacijām vai autoostām izvietot velonomas puntus, kā arī turpināt attīstīt elektrouzlādes punktus, kas būtu pieejami gan elektromobiļiem, gan arī elektrovelosipēdiem.