Šogad no apdrošinātājiem saņemti 40 pieteikumi par zaudējumu atlīdzināšanu saistībā ar slikto ceļu stāvokli, un par trīs gadījumiem LVC pašlaik tiesājas. Atlīdzība šogad gan vēl nav izmaksāta nevienā gadījumā.
Taujāts, vai saistībā ar autovadītāju pieprasījumiem par atlīdzību LVC plāno vērsties pie ceļu būvētājiem, Lange norādīja, ka visos iesniegtajos gadījumos runa nav par jaunbūvēm, bet gan veciem ceļiem.
Latvijā ir 20 115 kilometru valsts autoceļu, no kuriem 8 500 kilometri ir ar asfaltbetona segumu un 11,5 tūkstoši – grants segumu. Pašlaik puse no asfaltētajiem ceļiem ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, līdz ar to tiem nepieciešama rekonstrukcija, atzina LVC direktors.
Savukārt tilti Latvijā ir 937, un lielākā daļa no tiem ir būvēti pagājušā gadsimta 60.-70.gados ar kalpošanas laiku 40-50 gadi. Tas nozīmē, ka lielākā daļa no tiltiem tuvojas savas kalpotspējas beigām, un situācija pasliktinās.
Pašlaik aptuveni uz 40 tiltiem ir noteikti auto masas ierobežojumi vai ieviesta reversā kustība.
LVC plāno tuvākajā laikā pieprasīt papildu finansējumu šo tiltu atjaunošanai un uzturēšanai. Naudas visam nepietiek, tāpēc no nākamā gada papildus vēl ceļu remontiem ir pieprasīti gandrīz 29 miljoni latu.