Liepājā gadu mijā varētu sākt kursēt pirmie divi jaunie tramvaji

Horvātijā šobrīd izmēģina pirmo zemās grīdas tramvaju, kas uzbūvēts Liepājas vajadzībām. Neraugoties uz dažādiem ierobežojumiem, vairāki uzņēmuma "Liepājas tramvajs" darbinieki devušies uz Zagrebu, lai tur klātienē apgūtu jaunā tramvaja vadīšanu un apkalpošanu. Plānots, ka pirmie divi jaunie tramvaji Liepājā uz līnijas varētu parādīties gadu mijā.

Liepājā gadu mijā varētu sākt kursēt pirmie divi jaunie tramvajiInga Ozola

Jaunie tramvaji īpašs izaicinājums būšot tehniskajiem darbiniekiem, jo tramvaji būs aprīkoti ar mūsdienu tehnoloģijām. Interneta vidē jau parādījušies iespaidīgie skati, kā pa Zagrebas ielām tiek transportēts Liepājas vajadzībām uzbūvētais tramvajs. Lai apgūtu jaunā tramvaja vadīšanu, turp devies liepājnieks Mārtiņš Ķesteris. Viņam būs jābrauc ar tramvaju pa Zagrebas ielām, taču līdz tam nācies piedzīvot tukšo lidostu sajūtu. Kaut arī Covid-19 saslimšanas statistika Horvātijā ir trīs reizes sliktāka, pagaidām situācija esot salīdzinoši mierīga, stāstīja  Ķesteris.

Liepājnieki ir apmetušies lielā viesnīcā, kurā parastos apstākļos ir daudz apmeklētāju. Tagad tur nav pieslēgta apkure, un viņi ir vienīgie brokastotāji.

Tomēr visi šie apstākļi nemazinot prieku par jaunajiem tramvajiem un iespēju ar tiem izbraukt, sacīja Ķesteris.

Uz Zagrebu devušies divi tramvaju vadītāji un divi tehniskie darbinieki.

Tikmēr Liepājā turpina pielāgot seno tramvaja depo, kas būvēts pirms 120 gadiem, jaunajiem vagoniem.

"Jaunie tramvaji ir garāki un smagāki, un arī platāki. Tāpēc nepieciešams pārbūvēt grīdu tā, lai tie jaunie tramvaji varētu iebraukt. Tiks uzstādīti arī speciāli pacēlāji, lai varētu pacelt jauno tramvaju, lai nomainītu ratiņus un veiktu attiecīgus remontdarbus. Darām to, lai jauno tramvaju šajā vecajā depo varētu apkalpot," klāstīja uzņēmuma "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks.

Pandēmija tomēr ietekmējot tramvaju reālu pārvešanu un izbraukšanu Liepājas ielās. "Ir nelielas problēmas ar piegādi, galvenokārt ar personāla piegādi no Horvātijas. Jo tramvaju plānots nogādāt uz Liepāju novembra vidū, bet par ieviešanu, izmēģinājumiem Liepājā vēl īstas skaidrības nav," teica Puks.

Kopumā, piesaistot līdzfinansējumu, moderno tramvaju ieviešanas projekta izmaksas sasniedz 20 miljonus eiro.

Tramvajus Liepājas vajadzībām būvē Horvātijas rūpnīcā "Končar – Electric Vehicles Inc." Līgums noslēgts par kopumā 12 tramvaju iegādi, iecerēts noslēgt līgumu par vēl divu iegādi – tātad kopumā Liepājā plānoti 14 jauni tramvaji.

Liepājas vecie tramvaji gluži metāllūžņos nenonāks, tos plānots izsolīt, sacīja uzņēmuma "Liepājas tramvajs" valdes loceklis. Plānots, ka gadu mijā Liepājā uz līnijas varētu parādīties divi jaunie tramvaji.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt