Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Par aizdomīgiem transportlīdzekļiem uzreiz jāziņo policijai

Dienas ziņas

Brasas pārvada būvniecībai Rīga prasīs 17 miljonu eiro aizdevumu

Apņemas cīnīties pret skaļiem motocikliem

Līdz gada beigām plānots ieviest transportlīdzekļu radītā trokšņa kontroles sistēmu

Par pārlieku skaļiem motocikliem visbiežāk sūdzas Rīgas iedzīvotāji. Tomēr Satiksmes ministrijā norādīja, ka nav ievākti konkrēti dati, kas parādītu, cik nopietna ir skaļo transportlīdzekļu problēma. Arī Valsts policijas (VP) un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) reidos, kuros pārbauda transportlīdzekļu radīto troksni, konstatēts – pārkāpēju ir maz. Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (“Par/Progresīvie!”) atzīmējis, ka sūdzību skaits tomēr ir liels. Tādēļ atbildīgās institūcijas apņēmušās līdz gada nogalei ieviest transportlīdzekļu radītā trokšņa kontroles sistēmu. 

Par motociklu radīto troksni pilsētās, īpaši vasaras laikā, netiek runāts pirmo gadu. Lai gan izveidotās trokšņu kartes rāda, ka skaņas piesārņojums ir pārāk liels – nav pilnas pārliecības, vai tieši motocikli ir lielākie vaininieki. 

Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta Panorāma” Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns norādīja, ka saņemtas sūdzību vēstules, tostarp no Rīgas centra biedrības. Bet, lai lemtu, kā pilsētu atbrīvot no liekiem trokšņiem, jāpārliecinās par skaņas avotu. 

“Ir trokšņu kartes, sastādītas arī Rīgā. Bet šīs trokšņu kartes parāda pilnīgi visu troksni. No dzelzceļa, no rūpnieciskiem objektiem, no sadzīves objektiem, no visa. Bet ja mēs runājam konkrēti, vai motocikli ir tie, kas rada lielāko un cik lielā apjomā, un vai ar to vajadzētu cīnīties, jo, kā pastāstīja tehnisko apkopju, apskašu pārbaudītāji – no simt pārbaudītiem motocikliem uz ceļa tikai 2% līdz 3% neatbilst izpūtēji,” atzina Vectirāns.

Pašlaik ir divi veidi, kā tiek konstatētas neatbilstīgas, pārāk skaļas moto un auto izplūdes sistēmas,  – ikgadējā tehniskajā apskatē un skaņu reidos. 

Šajās negaidītajās pārbaudēs sadarbojas policija un CSDD. Policija drīkst apturēt satiksmes dalībnieku, bet drošības direkcija – veikt skaņas pārbaudi.

Rīgas mērs apliecinājis, ka šovasar saņemti vairāki desmiti sūdzību, un aicina skaņas pārbaudes ļaut veikt arī pašvaldībai. 

“Iedzīvotājam jau vienalga – vai tas ir kāds mazs skūteris ar norautu izpūtēju, automašīna, kurā vienkārši dārd mūzika, vai tas ir motocikls ar kādu sporta izpūtēju. Vienkārši, ja viņa naktsmiers ir traucēts, viņš vēlas, lai šī problēma tiktu atrisināta. Mans priekšlikums, ka šādus reidus varētu veikt ne tikai ceļu policija, bet arī pašvaldības policija,” sacīja Staķis.

Rīgā reģistrēta trešā daļa no visiem valstī reģistrētajiem motocikliem – ap 10 000. Bet mopēdu esot ap 5000, pauda Satiksmes ministrijā. Savukārt CSDD norādīja, ka pērn tehniskajā apskatē palielināts trokšņu līmenis fiksēts 175 motocikliem, kas no kopējā skaita ir vien 1,3%. Bet reidos – 1,7%.

Pašlaik plānots, ka līdz augusta vidum Iekšlietu ministrijas un VP pārstāvji iesniegs rīcības plānu, lai līdz šī gada nogalei ieviestu transportlīdzekļu radītā trokšņa kontroles sistēmu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt