Viņš stāstīja, ka naktī uz otrdienu darbu jūrā turpināja viens patruļkuģis. Iepriekš tika ziņots par atrastām atlūzām. Subbota norādīja, ka tagad atrastas arī, iespējams, cilvēka ķermeņa daļas, kas nodotas kriminālpolicijai tālākām ekspertīzēm.
"Noslēdzot meklēšanas aktīvo fāzi, Ventspilī visas atrastās lietas, kas varētu būt palikušas pēc šīs lidmašīnas avārijas, tajā skaitā arī, iespējams, cilvēka ķermeņa daļas, kas tika attiecīgi nodotas kriminālpolicijai. Ekspertīzi tālāk veiks kompetentās iestādes – Kriminālpolicija, un tad mēs arī zināsim ko vairāk," stāstīja Subbota.
Valsts policijā pēc šī atraduma saņemšanas uzsākts kriminālprocess, glābēju atrastajām cilvēka ķermeņa daļām tiks veikta ekspertīze.
Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, lidmašīnai nebija tā sauktās melnās kastes, kas palīdzētu noskaidrot notikušā cēloņus, tomēr izmeklēšana turpināsies. "Negadījuma iemeslus un pārējos apstākļus izmeklēs vai nu mūsu pašu Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, vai arī, iespējams, kāda ārzemju iestāde," stāstīja Subbota.
Viņš norādīja, ka līdzšinējā meklēšanas un glābšanas operācija tagad ir izmeklēšanas atbalsta operācija. Subbota norādīja, ka ar liecību savākšanu un meklēšanu nodarbojas Latvijas speciālisti. Pagaidām citas valstis nepiedalās. Pēc Subbotas teiktā, lidmašīnas lielo detaļu meklēšana prasīs laiku.
"Šodien mēs uzsāksim zemūdens meklēšanu, meklējot lidmašīnas lielākās detaļas, kas visdrīzāk ir nogrimušas pašā incidenta vietā. Mēs iesaistām Jūras spēku specializēto tehniku, kas ir būvēta un paredzēta tam, lai meklētu tieši zemūdens objektu, tai skaitā arī, piemēram, mīnas. Optimistiska scenārija gadījumā mēs ceram vienas diennakts laikā pārmeklēt noteiktu rajonu – aptuveni vienu kvadrātjūdzi. Ja mēs tajā kvadrātjūdzē neko neatrodam, tad mums ir jāpaplašina lauks. Tas nozīmē, ka mēs varam turpināt arī līdz nedēļas beigām vai arī divas, trīs nedēļas," par tālāko darbu stāstīja Subbota.
KONTEKSTS:
Baltijas jūrā svētdien, 4. septembrī, vakarā netālu no Ventspils avarējusi privāta, Austrijā reģistrēta pasažieru lidmašīna "Cessna 551" būvēta 1979. gadā. Tā pacēlusies no Spānijas dienvidiem plkst.15.56 pēc Latvijas laika. Savā ceļā divreiz mainīja virzienu – Parīzē un Ķelnē – un pēc tam devās pāri Baltijas jūrai, palidojot garām Zviedrijai piederošajai Gotlandes salai. Plkst.20.37 radaros tika fiksēts, ka lidmašīna strauji zaudē augstumu un ātrumu, pēc tam lidaparāts no radariem pazuda.