Latgalē liela interese par datorikas stundu skolās, bet trūkst datoru un skolotāju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Šogad daļā sākumskolu un pamatskolu tiek izmēģināts jauns mācību priekšmets – datorika. No 157 iesaistītajām skolām Latgali pārstāv tikai 14. Lai gan interese ir liela, skolām trūkst gan datoru, gan mācībspēku.

Krāslavas novadā no desmit vispārizglītojošām skolām datorikas programmu aprobācijā iesaistījušās divas. Krāslavas pamatskolā jauno mācību priekšmetu apgūst 1. un 4.klašu, savukārt Krāslavas Varavīksnes vidusskolā – 4. un 7.klašu audzēkņi.

Datorikas pasniedzēja Ilona Kolodnicka atzīst, ka strādāt ar datoru tiešām ir nepieciešams jau no jaunākajām klasītēm, kad bērni vēl mācās ar prieku un ir vieglāk motivējami. “Sākumskolnieki kaut kā vairāk ieinteresēti, viņiem gribas uzzināt ko jaunu, viņiem gribas darīt. Bet ar pamatskolas bērniem jau vajag padomāt, lai viņus ieinteresētu,” stāsta Kolodnicka.

Viedoklim, ka datorika būtu jāmāca jau no mazotnes, piekrīt arī Krāslavas Valsts ģimnāzijas direktors Jānis Tukāns. Skolēniem ģimnāzijā iespējams mācīties programmēšanu, taču pieredze rāda, ka, šo priekšmetu uzsākot, daudziem jauniešiem trūkst nepieciešamo pamatzināšanu. “Ikdienā ir tā, ka liela daļa prot datoru, bet kā patērētājs – atrast informāciju, noskatīties filmu, paskatīties spēlīti, bet - kaut ko nopietnāku? Sākotnēji varbūt tikai neliels skaits bērnu to var izdarīt,” stāsta Tukāns.

Tomēr pilotprojektā ģimnāzija nolēmusi nepiedalīties. Pamatskolēnu šeit nav daudz, kā arī mācību iestādē šobrīd ir tikai viena informātikas pasniedzēja, kurai darba netrūkst. Arī citas novada skolas piekrīt, ka pilotprojekts prasa gan papildu darbu no pedagogiem, gan finansiālu ieguldījumu. Kamēr datoriku apgūst tikai dažas klases, papildu izdevumi nav lieli.

Taču, lai priekšmetu varētu ieviest no pirmās līdz devītajai klasei, būtu nepieciešami ievērojami ieguldījumi gan pedagogu apmācībai, gan aprīkojuma iegādei.

“Valsts nepiedāvā papildus nekādu finansējumu, skola jāizdomā pašai, kā to priekšmetu iegādāt. Mūsu skolā šīs stundas piedāvātas kā fakultatīvas. Ir skaidrs – kad 2018.gadā datorika kļūs par obligātu mācību priekšmetu, būs vajadzīgi vēl skolotāji, taču viņu trūkst sākumskolā,” stāsta Varavīksnes skolas informātikas un datorikas skolotāja Ilona Kolodnicka.

“Lietas, kas mani kā direktori satrauc, ka skolēnu skaits ir lielāks un gribētāju skaits ir lielāks nekā šajā projektā tas ir iespējams. Gan datoru ir mazāk nekā bērnu, gan skolotāju resurss, gan finansiālie līdzekļi,” atzīst Krāslavas pamatskolas direktore Vija Kanceviča.

Galīgais lēmums par to, vai datorika kļūs par obligātu mācību priekšmetu Latvijas vispārizglītojošās mācību iestādēs, tiks pieņemts 2018.gadā.

Ziņots, ka kopš mācību gada sākuma Latvijā norit jauna mācību priekšmeta – datorikas aprobācija sākumskolu un pamatskolu audzēkņiem. Mērķis ir attīstīt bērnu algoritmisko domāšanu, kā arī vecākajās klasēs mācīt programmēšanas pamatus. Valsts izglītības satura centrs atzīst, ka process pirmajā pusgadā noritējis sekmīgi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti