Kuldīgā pabeigts vērienīgs ielu atjaunošanas projekts

Vienu no apjomīgajiem ielu atjaunošanas projektiem, ieguldot 4,5 miljonus eiro, īstenojusi Kuldīgas novada pašvaldība. Izdevies uzlabot infrastruktūru ne tikai vienā no pilsētas maģistrālajām ielām, kas ved uz vecpilsētu, bet atsevišķi nodalīta arī lietus ūdens kanalizācija. Līdzās praktiskiem vairāku ielu remontdarbiem, domāts par vecpilsētas videi piemērotu ceļa segumu, gājēju un velobraucējiem vajadzībām.  

Vismaz divu gadu garumā bija apgrūtināta piekļuve vecpilsētai, tāpēc tagad, iebraucot Kuldīgā, iespējams atviegloti uzelpot. Vietā, kur agrāk bija nekopta teritorija, tagad sastādītas arī ozolu alejas. Apjomīgā vairāku ielu pārbūve ir noslēgusies.

Kuldīgā pabeigts vērienīgs ielu atjaunošanas projektsInga Ozola

„Kuldīgas novada pašvaldībai tas viennozīmīgi ir viens no finansiāli ietilpīgākajiem projektiem, arī apjoma ziņā, jo tur ir rekonstruēti kilometri, turklāt ļoti nozīmīgas ielas (Jelgavas, Graudu iela u.c.), kas ir ievads pilsētā. Šīs ielas aizved līdz pat vienam no mūsu ražošanas uzņēmumiem „Kuldīgas tekstils”, tas ir ļoti būtiski. Tas ir nozīmīgi arī visiem, kuri dzīvo šo ielu malās – autovadītājiem, gājējiem, velobraucējiem,” par projekta nozīmi stāstīja Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja Inga Bērziņa.

Kuldīga, ielas atklāšana:

Bērziņa uzsvēra arī vizuālās pārmaiņas pilsētā. Nozīme projekta laikā bijusi arī vecpilsētas specifikai un vizuāli tehniskiem risinājumiem, izbūvējot ielas, gājēju un velosipēdistiem domātos posmus.

„Ievērojot mūsu ielu koncepciju un piemērojot dažādus segumu veidus, attiecīgi kurā pilsētas daļā šīs ielas atrodas, ir ļoti skaisti iznākusi iela. L. Paegles iela, kas ir ļoti tuvu Rātslaukumam un pašai vecpilsētas sirdij, tad tur ir bruģa segums, bet kombinēts apaļais bruģis ar šķelto bruģi, lai vieglāk būtu pārvietoties autovadītājiem. Savukārt lielākā daļa Jelgavas ielas un Mucenieku ielas braucamā daļa ir betona bruģis ar sarkanu šķembiņu piejaukumu, kas ir tradicionāli Kuldīgā, kas ir braucamas un labi izskatās kopā,” stāstīja Bērziņa.

Ietves veidotas no betona plāksnēm, jo šāds segums bijis Kuldīgā 19. gs. sākumā, rekonstrukciju laikā lielākajā daļā vecpilsētas ielu šāds seguma veids tiek atjaunots. 

Līdzās šiem darbiem sakārtota mazāk redzamā daļa, jo projekta ietvaros atjaunota arī ūdens  saimniecība vairāku kilometru garumā.

„Jelgavas iela bija pēdējā maģistrālā iela Kuldīgā, kas netika izbūvēta lielā projekta ietvaros no 2005.gada līdz 2013. gadam. Tas ir ļoti efektīvs un labs projekts, jo visi ir ieguvēji. Tas atrodas blakus bijušā kokapstrādes kombināta „Vulkāns” teritorijai, ūdens vadi bija 50 līdz 60 gadus veci,” atklāja SIA „Kuldīgas ūdens” valdes priekšsēdētājs Andris Kļaviņš.

„Galvenais ieguvums, ka tika nodalīta lietus ūdens kanalizācija no saimnieciskās kanalizācijas. Attīrīšanas iekārtās daudz ieplūda lietus ūdens,” būtiskāko ieguvumu, skaidroja Kļaviņš.

Būvdarbus veica SIA “Saldus ceļinieks” pēc SIA “Belss” izstrādāta būvprojekta.

Apjomīgā projekta kopējās izmaksas ir 4 479 762,96 eiro, ieskaitot PVN. No projektam nepieciešamajiem līdzekļiem 3 288 604 eiro nodrošināja Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF), pārējie līdzekļi piesaistīti no valsts un Kuldīgas novada pašvaldības budžeta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt