4. studija

Jaunas ceļazīmes dēļ simtiem reižu dienā veidojas avārijas situācijas

4. studija

Labie darbi gaida. "Eņģeļa pasts" darbojas ne tikai Ziemassvētkos

Kāpēc, pasūtot ēdienu pa dažādiem telefoniem, cenas atšķiras?

Kāpēc, pasūtot ēdienu pa dažādiem telefoniem, cenas atšķiras?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pandēmijas laikā, kad kafejnīcas un restorāni ir slēgti, cilvēki izmanto iespēju pasūtīt ēdienu uz mājām. Kāds raidījuma “4. studija” skatītājs kopā ar draugu katrs no sava telefona caur mobilo aplikāciju nolēmuši pasūtīt vienādus ēdienus no vienas un tās pašas ēstuves. Taču liels bija viņu pārsteigums, kad vienam no viņiem uzrādījās 20% atlaide, bet otram – 40%!

Tā kā abiem bijuši atšķirīgi telefonu modeļi un to operētājsistēmas, neviļus radušās aizdomas, ka atlaides ir dažādas tieši šī iemesla dēļ. 

Arī raidījums “4. studija” veica nelielu eksperimentu – no dažādu modeļu viedtālruņiem mēģināja pasūtīt pusdienas no vienas kafejnīcas. Lai gan pavisam nedaudz, tomēr viena un tā paša ēdiena cenas atšķīrās. Kādēļ tā?

„Bolt” reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis skaidroja, ka akcijas un kampaņas var būt dažādas.

“Mēs vēl arī paši mēģinām atrast, kas tad būtu tas cilvēkiem vispiemērotākais risinājums – vai tā būtu atlaide konkrētam restorānam vai konkrētiem restorānu veidiem. Tāpat arī ir restorāni, kas nāk pie mums ar interesi, ka viņi vēlētos šādas atlaides piešķirt klientiem. Tie faktori var būt ļoti dažādi!” stāstīja Ķezberis.

Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā norādīja, ka cenas var būt dažādas pat vienam un tam pašam produktam vai ēdienam.

“Kopumā šim piedāvājumam un preču cenām būtu jābūt vienādām visiem patērētājiem, bet, protams, tās var atšķirties. Ja precei, kas ir piedāvājumā, katrā telefonā pamata cena neatšķiras, tad tas nav pārkāpums,” norādīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne.

“Varbūt, ka ir vienkārši dažādas grupas lietotāju, kā bija šajā gadījumā, kur, piemēram, mēs testējām vienai grupai atlaidi tieši pašiem produktiem, citai grupai varbūt mazāka atlaide, bet atlaide uz piegādi,” paskaidroja “Bolt” pārstāvis. 

Tiek izmēģinātas dažādas atlaižu kombinācijas, lai saprastu, kas cilvēkiem vairāk interesē.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve apstiprināja, ka ir pieļaujams, piemēram, ar īpašu piedāvājumu piesaistīt klientus, kuri kādu laiku nav lietojuši aplikāciju, vai arī piemērot atlaidi piegādei vai pasūtītajam ēdienam.

“Vai, citkārt atkal, jo biežāk pasūta, jo dažādāks ir tas piedāvājums vai atlaides,” piebilda Zarāne.

Bet vai ir iespējams, ka dažādas atlaides var tikt piemērotas atkarībā no telefona modeļa?

„Bolt” apgalvoja, ka viņiem esot pieejami vien klientu tālruņa numuri, tādēļ viņiem neesot zināms, vai mēs savas pusdienas pasūtām no “iPhone” vai “Samsung.”

“Mēs pēc iekārtas to neskatāmies, jo mums vienīgais veids, kā mēs to varētu skatīties, varbūt būtu vēl pēc operētājsistēmas, bet nu operētājsistēma var būt ļoti plašam telefonu lokam. Nu, nav tā korelācija tik liela, lai pēkšņi mēs liktu kaut kādas īpašākas atlaides noteiktiem telefona veidiem! Nu, tas noteikti nē!” pauda Ķezberis.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzsvēra, ka tā nav godīga prakse, ja uzņēmums nosaka, no kādas iekārtas pircējs apskata vietni un piedāvājumus.

“Tāda prakse ir pasaulē bijusi. Tā, protams, nav godīga prakse. Cenai, atkarībā no tā, kādu iekārtu tu lieto, nevajadzētu atšķirties!” teica Zarāne.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti