Jelgavas novada domes priekšsēdētājs, «zaļzemnieks» Ziedonis Caune dienesta auto gaumi mainīja pirms vairākiem gadiem, kad sabiedrības uzmanību bija izpelnījies ar medību skandālu, it kā darba semināru mežā, mašīnas likšanu invalīdiem domātās stāvvietās un citām ligām. No ierastās KIA markas apvidus mašīnas Caune pārsēdās uz «Nissan Pathfinder». Savukārt padotajiem aizvien pirka KIA spēkratus, kā arī «Nissan Qashqai». Katras cena – nepilni 20 000 eiro.
Jaunākajā iepirkumā Jelgavas novads gribēja astoņas jaunas kompaktās apvidus klases mašīnas, kam specifikācijās norādīti parametri, tajā skaitā vēlme pēc noteikti gaišas metālikas krāsas.
Apskatījis iepirkuma specifikācijas, Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš vērtē – jaunās mašīnas varētu piedāvāt vairāki konkurenti. Savukārt par vienu iepirkums uzrakstīts, jau zinot, ko grib.
„Galvenais, kas krīt acīs, ir automobiļa garums – viena centimetra koridors, kas, protams, ir „bezsakars”.
Lai ko mēs definētu, kritēriji nevar būt tik precīzi, ka tajos trāpa tikai viens pretendents. Ir acīmredzami skaidrs, ka, tik precīzi definējot automobiļa garumu, tas ir izslēdzošs kritērijs vairumam citu konkurentu un pretendentu,” saka Rūtiņš.
Konkurss šonedēļ noslēdzās, turklāt bez pārsteigumiem. Astoņi jaunie auto būs Jelgavas novadam ierastie «Nissan Qashqai», kas katrs maksā vairāk par 21 000 eiro. Savukārt lietotā KIA markas apvidus mašīna izmaksās 22 000 eiro. To piegādās vietējā firma «Mitau Motors», kuras īpašnieks Aigars Šulcs ir arī novada varas partijas „Zaļo un Zemnieku savienības” ziedotājs.
Jelgavas novada izpilddirektora vietnieks Valdis Buividaitis skaidro, ka ar mašīnām brauks pašu policisti, sportisti un pagastu pārvaldnieki. „Kāpēc pilnpiedziņas? Tāpēc, ka mēs esam novadā un tajā ir dažādi ceļi. Ir rudens, pavasara un ziemas laika apstākļi, ka visur nemaz nevar iebraukt. Pēc šīs specifikācijas mēs esam pirkuši arī iepriekšējos transporta līdzekļus (..) Bija KIA un „Nissan Qashqai”,” konkurenci raksturo Buividaitis.
Auto asociācijas pārstāvis Ingus Rūtiņš saka – jautājums ir ne tikai par apzināti konkrētu modeļu izvēli, bet arī to, vai pašvaldībai tiešām vajag apvidus mašīnas. „Ir jau forši, ka ir apvidus mašīna – tās ir ērtības un augstāka sēdvieta, pārredzamība, brīvāka pārvietošanās ziemā. Bet tie ir arī lielāki degvielas patēriņi, uzturēšanas izdevumi, lielāka amortizācija – sava veida ne gluži greznība, bet privilēģija,” komentē Rūtiņš.
Pirmās mašīnas novadam tiks piegādātas mēneša laikā, to pirkšanai dome naudu aizņemsies Valsts kasē, bet ar domes lēmumā ierakstītajiem 252 000 eiro visiem gribētajiem spēkratiem nepietiks.