Iestrēdzis Daugavpils tramvaju modernizācijas projekts

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Vairāk nekā 10 miljonu latu vērtā projekta, ko līdzfinansē Eiropas Savienības (ES) fondi, realizācija var būt apdraudēta. Trauksmi ceļ pilsētas pašvaldībā un sola sākt iekšējo pārbaudi par līgumu slēgšanas godīgumu. Visi modernizācijas darbi nerit pēc paredzētajiem termiņiem, un satraukumu rada jauno tramvaju piegāde. Lai arī pilsētā pirmajiem tramvajiem bija jāpienāk jau augusta beigās, līdz šai dienai nedz pilsētas domē, nedz tramvaju pārvaldē neapstiprina, ka būtu saņemts kāds no tramvajiem. Visticamāk, līgums ar piegādātāju tiks lauzts, un Daugavpilī tiks izsludināts jauns tramvaju piegādes konkurss.

Pēdējās dienās Daugavpilī izplatās baumas, ka beidzot pirmais tramvajs, kas paredzēts to modernizācijas projektā, ir ievests pilsētā un atrodas kādā no muitas noliktavām. Taču nedz domē, nedz pašā tramvaju pārvaldē šo informāciju neapstiprina.

Gan tramvaju modernizācijas projekta koordinatore Sabīne Šņepste, gan Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis atzīst - pagaidām nekādas oficiālas ziņas par tramvaju piegādi Daugavpilij nav saņemtas.

Piegādātājs var to īstenot līdz 20. oktobrim, kad Daugavpilij jāsaņem visi 12 jaunie tramvaji, taču pašvaldībai jau radušās bažas, vai tas notiks un kādā kvalitātē. Nav izpildīti vairāki nosacījumi, atzīst pilsētas satiksmes nozares kurators, domes priekšsēdētāja vietnieks Pēteris Dzalbe, uzsverot - projekta līguma izpilde ir iestrēgusi un tas draud piegādātājiem ar sankcijām.

To, ka līgums ar piegādātājiem var tik lauzts un kopumā šī situācija apdraud projektu, uzsver pilsētas mērs Jānis Lāčplēsis, sakot - svarīgi ir nepazaudēt gūtos ES līdzekļus pilsētai tik svarīgā transporta attīstībai. Viņš neizslēdz, ka varētu tikt organizēts jauns iepirkuma konkurss. Tas nebūs precedents šajā projektā, jo kopumā izpildes termiņi tramvaju modernizācijas projektā ir ievilkušies un jau ir lauzts viens no izpildes līgumiem, norāda Sabīne Šņepste.

Daugavpils bez jauniem tramvajiem nepaliks, saka pašvaldībā, solot veikt arī iekšējo izmeklēšanu. Radušās šaubas par starpnieku lobēšanu iepriekšējos konkursos, jo neiekļaujoties ES līdzfinansējuma apjomos, šī projekta izmaksas būtiski sadārdzinājās, kā dēļ vēl iepriekšējā dome ņēma kredītu 4 miljonu latu vērtībā uz 20 gadiem. Iespējams, arī pieļāva pārāk izdevīgus nosacījumus konkursā uzvarējušajai kompānijai, saka Dzalbe.

Daugavpilī vidēji ik dienas tramvaju izmanto gandrīz 20 tūkstoši iedzīvotāju, un šobrīd brauciens tajā maksā 30 santīmus, bet svētdienās tas ir uz pusi lētāks. Ieilgušie šī satiksmes līdzekļa modernizācijas darbi jau radījuši daudzas neērtības pasažieriem, kas cer uz drīzu problēmas risinājumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti