Sadaļas Sadaļas

4. studija

Kāpēc atskanēja sprādziens Jēkabpilī, Madonas ielā?

4. studija

Ceturtā studija

Vai Garkalnē pēc ielu remontdarbiem dzīve kļuvusi bīstamāka?

Garkalnes iedzīvotāji pēc ceļu remonta raizējas par drošību: «Šeit karalis ir auto!»

Pirms gada Garkalnē tika renovētas ielas – uzklāts jauns asfalta segums un uzstādīts ielu apgaismojums, taču par dažām būtiskām lietām, šķiet, ir aizmirsts. Garkalnes centrs jau pirms ceļu remontdarbiem nav bijis īpaši drošs, taču tagad vietējo bažas par drošību ir vēl lielākas.

Garkalnes iedzīvotāja Laura raidījumam "4.studija" pastāstīja, ka, nākot no skolas, viņas bērniem, pirmās un trešās klases skolēniem, jāšķērso divi krustojumi, kuros nav pāreju. Lauras bērni uz mājām dodas taisni gar šosejas malu, jo gājēju celiņa šajā vietā nav.

Turklāt problēma ir ne tikai ar gājēju pāreju neesamību un ietvju trūkumu.

Garkalnes iedzīvotāja Zanda norādīja, ka mūsdienās, veidojot vidi apdzīvotās vietās, priekšrokai būtu jābūt gājējam, mazāk aizsargātam satiksmes dalībniekam.

"Šeit karalis ir auto! Tā šoseja ir uzbūvēta tā, ka ir vēlme braukt ātrāk!" pauda Zanda.

"Šeit ir ieguldīti milzīgi finanšu līdzekļi! Šeit bija visas iespējas izveidot to, ko mēs redzam citās pašvaldībās, kur rekonstruē ceļus – gan rotācijas apļus, kaut vai paaugstinājumus pirms gājēju pārejām. Bet šeit jau nav to gājēju pāreju!" viņa piebilda.

2017. gadā vietējie iedzīvotāji savāca gandrīz pustūkstoti parakstu par drošāku apkārtējo vidi, taču rezultātu nebija. Vietējie iedzīvotāji vēlas dažas gājēju pārejas un kādus ātrumu samazinošus elementus.

Garkalnes novada Būvvaldes vadītājs Aivars Laurs skaidroja, ka šīs Vidzemes šosejas pārbūvi veica "Latvijas Valsts ceļi", un šis objekts ir "Latvijas Valsts ceļi" īpašums.

"Viņi projektēja, viņi veica iepirkumus, izvēlējās būvniekus, un būvnieki veica šo pārbūvi. Pašvaldība bija iesaistīta tikai projekta izskatīšanā, saskaņošanā," teica Laurs.

Pašvaldībā skaidroja, ka viss vēl līdz galam neesot sakārtots, un objekts pašlaik nav nodots ekspluatācijā.

"No Garkalnes pašvaldības būvvaldes bija nepieciešams atzinums. Atzinums bija negatīvs, daļa tika novērsta – to, ko mēs atzīmējām savā atzinumā, bet daļa vēl nav novērsta. Mums ir tāda neoficiāla informācija, ka te ir lielākas problēmas, bet to ir jārunā ar "Latvijas Valsts ceļiem". Varbūt dažus posmus pat nāksies pārbūvēt," norādīja Laurs.

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" pārstāve Anna Kononova paskaidroja, ka šo ceļu plānots nodot pašvaldībai, un pašvaldība ir apņēmusies to pārņemt savā īpašumā.

Kononova norādīja, ka gājēju pāreja ir izbūvēta pie skolas, "kur ir atbilstoši prasībām pietiekama gājēju plūsma".  

"Gājēju pāreja pati par sevi ne vienmēr uzlabo satiksmes drošību. Ja ir nepietiekams gājēju skaits, tad šī pāreja var nospēlēt arī pretēju lomu, jo autobraucēji vienkārši būs pieraduši pie tā, ka tur neviena nav," pauda Kononova.

Pašvaldība drīkst jau tagad ierīkot gājēju celiņus

Kā skaidroja uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi", Garkalnes pašvaldība savos tehniskajos noteikumos sākotnēji nemaz nebija iekļāvusi nekādus ierosinājumus par pārejām un ietvēm. Vēlāk parādījušās vēlmes no pašvaldības puses par to, ka gājēju pāreju vajadzētu izbūvēt pie citām pieturvietām, kur neizpildās šie "standarta noteikumi par gājēju plūsmu".  

"Gājēju celiņus šī te projekta ietvaros, paralēli šim te projektam izbūvēja pati pašvaldība par saviem līdzekļiem, viņi arī plāno gājēju celiņus. Tā ir pašvaldības funkcija – nodrošināt mobilitāti saviem iedzīvotājiem un rūpēties par to, lai gājēju celiņi būtu tur, kur tiem ir nepieciešams būt," teica Kononova.

Šobrīd konkrētais ceļš vēl nav pašvaldības īpašumā, bet ceļa abās pusēs zemes gabali pieder pašvaldībai un, kā skaidroja "Latvijas Valsts ceļi" pārstāve, ja ir nepieciešamība būvēt gājēju celiņus, tad pašvaldība to var darīt arī tagad.

Garkalnes novada Būvvaldes vadītājs uzsvēra:

"Kad visi ceļi būs sakārtoti, mēs labprāt tos pārņemsim savā īpašumā, un tad iedzīvotāju visām vēlmēm, ko viņi gribēs, rūpīgāk pieiesim un varēsim sazīmēt gājēju pārejas, gan uzlikt kaut kādus "policistus". Bet tikai tad, kad tas būs pašvaldības īpašums."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt