Daugavpils pašvaldība ievieš mobilo lietotni saziņai ar iedzīvotājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Izveidota un šobrīd jau pieejama Daugavpils mobilā lietotne. Pašlaik mobilajā lietotnē, kuras izveide un uzturēšana Daugavpils domei izmaksāja 30 tūkstošus eiro, ir iespējams iegūt informāciju un iesaistīties piecās sadaļās. Uzzināt par pasākumiem, domes ziņām un iniciatīvām, kā arī pašiem izteikt savus priekšlikumus, vērtējums, līdzdalību vai tieši otrādi – kritiku. Mobilā lietotne tiks papildināta un pavērs vēl plašākas iespējas. 

Daugavpils pašvaldība ievieš mobilo aplikāciju saziņai ar iedzīvotājiem
00:00 / 03:14
Lejuplādēt

Šobrīd ērtākais veids, kā gūt informāciju par Daugavpils domē notiekošo, svaigākajām un svarīgākajā aktualitātēm, ir ienākt domes mājāslapā.

Taču var būt arī labāks veids, kā veidot saikni ar iedzīvotājiem, sacīja Daugavpils domes izpilddirektores vietnieks Kārlis Rasis: “Pašvaldība šobrīd veido mobilo lietotni. Ja mēs skatāmies kontrastā ar tīmekļa vietnēm, tad mums jāiet pēc konkrētas adreses, konkrēta informācija ir jāmeklē un kaut kādus ziņojums mēs saņemam jau mērķēti tikai pēc apmeklējuma. Šeit, mobilajā lietotnē, mēs pretēji – instalējam lietotni ierīcē. Nepieciešams mobilais tālrunis ar skārienjutīgu ekrānu un operētājsistēmu “iOS” vai “Android”. To iespējams lejupielādēt “App store” un “Play Market”, meklētājā ierakstot “Daugavpils”. Pašlaik mobilā lietotnē ir izveidotas 5 sadaļas – pasākumu kalendārs, jaunumi un ziņojumi, iedzīvotāju ierosinājumi, domes iniciatīvas un kontakti.”

Jaunā lietotne tās pirmajā iestrādes stadijā jau šobrīd reāli pieejama, norādīja Rasis. Paralēli informācijas gūšanai te iespējams aktīvi iesaistīties arī pašiem iedzīvotājiem.

“Katrs iedzīvotājs var ieteikt savu ierosinājumu pašvaldībai. Piemēram, pārvietojoties pa ielu ar mobilo ierīci, kurā instalēta šī lietotne, kabatā un, redzot kādu problēmu, – vai tur ir kāda bedre, vai nedarbojas luksofors, vai noticis kāds incidents, par ko pašvaldības dienesti ir jāinformē, – ar šīs aplikācijas palīdzību atliek problēmu nofotografēt un no telefona uzreiz tiek paņemtas GPS koordinātes no konkrētās vietas,” skaidroja domes pārstāvis.

Tālāk jau atkarībā no situācijas attiecīgi sekos pašvaldības dienestu reakcija, tā ir operatīva atgriezeniskā saite starp iedzīvotāju un pašvaldību.

„Tas ir aktuāli arī šobrīd Covid-19 laikā, ja notiek sabiedrībā aktuālas lietas – saslimstības rādītājs palielinās vai ir kāda kopēja informācija, kuru nepieciešams sniegt, mēs tieši varam nosūtīt ziņojumu uz mobilo ierīci,” atzīmēja Rasis.

Turklāt mobilā lietotne jau tuvākajā laikā pavērs vēl plašākas iespējas, atklāja tās veidotāji – SIA "Mak IT” pārstāvis Mazens Zibara.

"Jau šī gada sākumā būs iesaistīts gan tūrisma modulis, gan lojalitātes karšu maciņa funkcionalitāte, gan uzņēmēju lojalitātes programma. Uzņēmēji varēs caur šo lietotni reklamēt savus pakalpojums un piedāvāt atlaides iedzīvotājiem un pilsētas viesiem,” skaidroja Zibara.

Mobilās lietotnes izveide Daugavpils domei izmaksāja 30 tūkstošus eiro, tas attaisnos ieguvumus, uzsvēra idejas iniciatori. Turklāt,arī Latvijas mērogā, lai arī ir pilsētas, kur ieviestas līdzīgas lietotnes, tas ir plašākais projekts, uzsvēra Rasis.

"Projekts ir apjomīgs un savā ziņā unikāls, jo tādas lietotnes, ar tādām funkcionalitātēm kā mums,  nav nevienam Latvijā. Tā nav novitāte vai inovācija, man šķiet, ka 21. gadsimtā katram uzņēmumam, katrai pašvaldībai ir jābūt šādām lietotnēm, tādā veidā palielinot iespēju iesaistīties ikdienas pašvaldības uzņēmumu dzīvē un veidojot ciešāku saikni ar darbiniekiem, lietotājiem, iedzīvotājiem,” savu viedokli pauda Rasis.

Lai lietotne sevi attaisnotu, ir būtisks iedzīvotāju daudzums, kam pieejamas mobilās ierīces ar šādu funkciju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti